378621
Book
In basket
(Niemcy, Media, Kultura)
FENOMEN FILMU: Historyczna sztuka projekcji. Otwarta perspektywa dziejowa na film jako przedstawienie ; Waga i aktualność. Rozważania na temat kulturowego znaczenia filmów Edisona w erze kinetoskopu. ;"Przyjazd pociągu" Louisa Lumière'a. Mit założycielski nowego medium ; Pojawienie się kinematografu. W STRONĘ INSTYTUCJONALIZACJI: Nie tylko Messter - pierwsi berlińscy oferenci kinematografów ; Pathé na fali sukcesu. Francuskie filmy tworzą rynek dla nickelodeonu ; O powstaniu kin w Niemczech w latach 1896-1914 ; "... wszak także u innych oglądających obraz ten wzbudzi zainteresowanie...". Katalogi filmowe jako instrukcje recepcji. OD FILMÓW KRÓTKO-DO DŁUGOMETRAŻOWYCH: Pobudzenie widzów. Format programowy wczesnych kin w latach 1906-1912 ; Białe niewolnice i niemiecka "kultura". Dystrybucja filmowa i strategie programowe Jeana Desmeta w Holandii w latach 1910-1914 ; Ubogie bohaterki Asty Nielsen ; Od osobowości ekranowych do gwiazd. Badania nad sławą we wczesnym kinie europejskim. ESTETYKA: Przed filmem dokumentalnym. Wczesne filmy nonfiction i estetyka "widoku" ; Czytelne ciała ; Samochód, kolej żelazna i miasto - wczesne kino i awangarda ; Chromofilia, czyli wielobarwność wczesnego kina.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. Wyp. Muz. Księg. 2753 (1 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again