369113
Książka
W koszyku
R. I TEATR MITYCZNY YEATSA I GROTOWSKIEGO W INTERPRETACJI SEMIOTYCZNEJ: W stronę definicji "teatru mitycznego" ; W labiryncie znaków ; Teatr mityczny Yeatsa i Grotowskiego ; R. II TEATR MITYCZNY YEATSA I GROTOWSKIEGO WOBEC TRADYCJI: Yeats i Grotowski a tradycja romantyczna ; Romantyczna teoria tragedii ; Yeats i Grotowski wobec grozy ; Współczesny teatr mityczny ; Yeats i Grotowski w świetle reformy teatralnej ; Dwie wizje teatru ; R. III DUALIZM OBRAZU BOGA I CZŁOWIEKA JAKO ŹRÓDŁO RYTUALNEJ PRZEMIANY W "CAVARY" I "APOCALYPSIS CUM FIGURIS": W stronę pełni: teatr wewnętrznej przemiany ; "Calvary" - Bóg wcielony w człowieka ; "Apocalypsis cum figuris" - człowiek wcielony w Boga ; R. IV MIT A HISTORIA: MOTYW ŚMIERCI I ZMARTWYCHWSTANIA JAKO SYMBOL UPADKU CYWILIZACJI W "THE RESURRECTION" I "AKROPOLIS": Geneza mitu: konflikt cywilizacji i wizja apokalipsy ; "The Resurrection" - cud Zmartwychwstania czy zmierzch rozumu? ; "Akropolis" - sen o Zmartwychwstaniu czy zbiorowa mogiła? ; R. V KONCEPCJA BOHATERA W ŚWIETLE TRAGEDII ROMANTYCZNEJ W "THE DEATH OF CUCHULAIN" I "KSIĘCIU NIEZŁOMNYM": W kręgu archetypów: w poszukiwaniu harmonii twórców i dzieła ; "The Death of Cuchulain" - tragiczna maska poety ; "Książę Niezłomny" - aktor z odrzuconą maską.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103726 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 264-271.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej