378325
Book
In basket
(Studia z Pedagogiki Szkoły)
Wprowadzenie ; R. I. Idea integracji. Wybrane koncepcje - inspiracje do działań praktycznych: 1. Metoda projektu ; 2. Metoda Marii Montessori ; 3. Ośrodki zainteresowań Ovidiusza Decroly`ego ; 4. Plan Jenajski Petera Petersena ; 5. Pedagogika Rudolfa Steinera ; 6. Ruch nowoczesnej szkoły Celestyna Freineta ; 7. Plan Daltoński Helen Parkhurst ; R. II. Integracja na etapie kształcenia propedeutycznego - założenia a praktyka: 1. Pojęcie integracji w kształceniu dzieci na etapie klas I-III. Zapomniane koncepcje teoretyczne polskich pedagogów ; 2. Kategoria integracji w projektach zmian edukacyjnych ; 3. Korzyści i źródła zagrożeń płynące z (błędnego) rozumienia idei integracji ; R. III. O idei integracji i pedagogice międzykulturowej: 1. Edukacja wielokulturowa i edukacja międzykulturowa ; R. IV. Sytuacja dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - uwarunkowania integracji z perspektywy pracy nauczyciela i organizacji działań: 1. Integracja osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Polsce ; 2. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasach I-III - możliwości i ograniczenia z perspektywy pracy nauczycieli ; R. V. Ku pedagogii szkolnej integracji: 1. Położenie i miejsca ; 2. Kapitał społeczny ; 3. Środki dydaktyczne ; Zamiast zakończenia: (nie)bezpieczna integracja - wymiary na etapie kształcenia propedeutycznego w środowisku zróżnicowanym kulturowo (czyli na co zwrócić uwagę w praktyce).
W kolejnej książce z serii Studia z pedagogiki szkoły szkoła została opisana z uwzględnieniem wielowymiarowego spostrzegania integracji w przestrzeni szkoły – zarówno w zakresie propozycji teoretycznych, jak i rozwiązań praktycznych, w tym jako wyjątkowego miejsca wzajemnych spotkań Innych i Obcych, przebiegających na zasadzie dialogu międzypokoleniowego i międzykulturowego w oparciu o podejmowanie prób integracji mimo różnic. Oprócz charakterystyki teoretycznych, ideowych, organizacyjnych i metodycznych założeń funkcjonowania szkoły w kontekście integracji, monografia ta zawiera materiały dla nauczycieli wspierające pracę dydaktyczno-wychowawczą w obszarze integracji. Jest to wybór publikacji (wiele z nich znajduje się w wolnym dostępie w Internecie) oraz stron internetowych dotyczących praktycznej sfery integracji możliwych do wykorzystania w edukacji i refleksji pedagogicznej o szkole. [ksiegarnia.difin.pl, 2025]
Availability:
There are copies available to loan: sygn. A-115590 (1 egz.)
Notes:
General note
Na stronie tytułowej i okładce: Komitet Nauk Pedagogicznych PAN.
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach [179]-200.
Funding information note
Finansowanie: Uniwersytet Śląski, Stowarzyszenie Wspierania Edukacji Międzykulturowej
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again