378473
Book
In basket
1. Autyzm i stosowana analiza zachowania; 2. Behawioryzm i prawa uczenia się; 3. Ocena behawioralna; 4. Rozwijanie nowych zachowań u osób z autyzmem; 5. Zachowania trudne i ocena funkcjonalna; 6. Zachowania werbalne; 7. Zasady etyczne w pracy analityka zachowania.
Autyzm jest jednym z najpoważniejszych i najczęściej diagnozowanych zaburzeń rozwojowych. Z niemal 100 rodzajów oferowanych terapii do najefektywniejszych należy stosowana analiza zachowania. Jej skuteczność potwierdza 50 lat badań naukowych i doświadczeń praktycznych. Autorzy omawiają zagadnienia teoretyczne dotyczące autyzmu i stosowanej analizy zachowania, podstawowe założenia radykalnego behawioryzmu, oceny behawioralnej i pomiaru zachowań. Opisują także metody nauczania osób z autyzmem i rozwijania u nich pożądanych zachowań. Podają wiele zaleceń praktycznych dotyczących korzystania ze strategii proaktywnych w pracy z dziećmi z autyzmem, motywowania ich do nauki, treningu różnicowania i redukowania zachowań niepożądanych. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2024]
Availability:
There are copies available to loan: sygn. A-114639 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach [257]-278. Indeksy.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again