374460
Książka
W koszyku
(Engram)
Wstęp ; Cz. I. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży dorastającej w sytuacji konfliktu społecznego w relacji do rodzinnych uwarunkowań: R. 1. Problematyka strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego z uwzględnieniem rodzinnych uwarunkowań - w literaturze przedmiotu: 1. Sytuacja konfliktu społecznego jako sytuacja trudna ; 2. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w kontekście sytuacji konfliktu społecznego ; 3. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego ; 4. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego ; R. 2. Założenia metodologiczne i prezentacja metody badań: 1. Problem badawczy ; 2. Metoda i narzędzia badawcze ; 3. Badana grupa i procedura badania ; R. 3. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego ; 2. Strategie radzenia sobie rodziców w sytuacji konfliktu społecznego w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego ; 3. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego ; 4. Podsumowanie wyników badań ; Cz. II. Radzenie sobie młodzieży z niepełnosprawnością w sytuacjach trudnych: R. 1. Dorastanie jako okres zmagań z sytuacjami trudnymi: 1. Obszary zadań rozwojowych i sytuacji trudnych młodzieży ; 2. Aktywność zaradcza młodzieży wobec sytuacji trudnych ; 3. Uwarunkowania i efektywność radzenia sobie ; R. 2. Typowe i specyficzne sytuacje trudne oraz aktywność zaradcza młodzieży z niepełnosprawnością: 1. Niepełnosprawność jako czynnik psychologicznego stresu zadaniowego i społecznego ; 2. Społeczne i osobiste oblicza sytuacji trudnych młodzieży niepełnosprawnej ; 3. Dynamika radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością w kontekście uniwersalnego procesu przystosowania ; 4. Specyficzne sytuacje trudne i radzenie sobie różnych grup młodzieży niepełnosprawnej: Młodzież z zaburzeniami widzenia ; Młodzież z zaburzeniami słyszenia ; Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną ; Młodzież z dysfunkcją narządu ruchu ; Młodzież przewlekle chora ; R. 3. Pomoc młodzieży niepełnosprawnej w przezwyciężaniu sytuacji trudnych w kontekście różnych podejść teoretycznych ; R. 4. Metody badania doświadczeń stresowych i aktywności zaradczej młodzieży niepełnosprawnej ; Cz. III. Autodestruktywne zachowania młodzieży w sytuacjach trudnych: R. 1. Adolescencja czasem niepokoju i buntu: 1. Specyfika okresu dorastania w psychologicznej perspektywie ; 2. Stresory sytuacji trudnych i ich konsekwencje dla adolescentów ; 3. Etiologia agresji i autoagresji nastolatków: 1. Agresja ; 2. Autoagresja ; R. 2. Wybrane przejawy zachowań autodestruktywnych: 1. Samozniszczenie – samobójstwo, samookaleczenia ; 2. Uzależnienia substancyjne ; 3. Uzależnienia behawioralne - kult ciała: Piercing i tatuowanie ; Zaburzenia łaknienia ; Dysmorfofobia ; 4. Zaburzenia pozorowane ; R. 3. Wspomaganie dorastającej młodzieży.
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-114688 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach [195]-219.
Uwaga dotycząca finansowania
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet Wrocławski i Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej