374378
Książka
W koszyku
Wstęp (do definiowania przedsiębiorstwa społecznego i przedsiębiorczości społecznej) ; Wprowadzenie (do kontekstualnego myślenia o przedsiębiorczości społecznej, gospodarce społecznej i ekonomii społecznej) ; R.I. Definicje i charakterystyki pojęcia przedsiębiorczości społecznej oraz pojęcia przedsiębiorstwa społecznego: 1. Specyfika przedsiębiorczości społecznej ; 2. Przedsiębiorstwa społeczne a otoczenie rynkowe ; 3. Podmioty ekonomii społecznej a przedsiębiorstwa społeczne ; R. II. Przedsiębiorca i przedsiębiorczość w teorii ekonomii (zarządzania i socjologii) : 1. Okres przedteoretyczny ekonomii ; 2. Ekonomia klasyczna ; 3. Ekonomia instytucjonalna ; 4. Szkoła austriacka ; 5. Ordoliberalizm ; 6. Szkoła neoklasyczna (zarządzania) ; 7. Nowa ekonomia polityczna ; 8. Przedsiębiorczość we współczesnej ekonomii ; 9. Czwarty sektor ekonomii? ; R. III. Ekonomia społeczna i gospodarka społeczna w Europie i Stanach Zjednoczonych Ameryki: 1. Ekonomia i gospodarka społeczna w podejściu brytyjskim ; 2. Ekonomia i gospodarka społeczna w podejściu włoskim ; 3. Przedsiębiorczość społeczna w Stanach Zjednoczonych ; 4. Porównanie przedsiębiorstw społecznych Europy i Stanów Zjednoczonych ; R. IV. Przedsiębiorczość społeczna, gospodarka społeczna i ekonomia społeczna w Polsce: 1. Kontekst historyczny ; 2. Kontekst prawny ; 3. Kontekst ekonomiczny, gospodarczy i rynkowy ; 4. Przedsiębiorczość społeczna w obszarze kultury artystycznej ; 5. Jak mierzyć wartość działalności przedsiębiorstw społecznych? ; R. 5. Teoria i praktyka przedsiębiorczości społecznej: 1. Podmioty ekonomii społecznej i gospodarki społecznej w Polsce ; 2. Relacje przedsiębiorstw społecznych z otoczeniem ; 3. Macierz przedsiębiorstw społecznych ; Podsumowanie (najważniejszych ustaleń dotyczących przedsiębiorczości społecznej, gospodarki społecznej i ekonomii społecznej) ; Pojęcia związane z problematyką przedsiębiorczości społecznej ; Wyjaśnienie wykorzystanych skrótów.
Książka w sposób syntetyczny porządkuje wiedzę związaną z przedsiębiorczością społeczną, gospodarką społeczną i ekonomią społeczną. Autorka przedstawiła w niej: -definicje i charakterystyki pojęcia przedsiębiorczości społecznej oraz pojęcia przedsiębiorstwa społecznego ; -ujęcie przedsiębiorcy i przedsiębiorczości w teorii ekonomii (zarządzania i socjologii) ; -zagadnienie ekonomii społecznej i gospodarki społecznej w Europie i Stanach Zjednoczonych Ameryki ; -zjawiska przedsiębiorczości społecznej, gospodarki społecznej i ekonomii społecznej w Polsce ; -system i podmioty gospodarki społecznej i ekonomii społecznej w Polsce wraz ze społeczno-ekonomicznym tłem ich funkcjonowania. Książka została opatrzona komentarzami Autorki na temat kondycji sektora gospodarki społecznej w Polsce oraz potencjału jego rozwoju we współpracy z instytucjami publicznymi, organizacjami III sektora oraz biznesem. [CeDeWu, 2022]
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113774 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 145-156.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej