378391
Książka
W koszyku
Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego / Marta Makowska. - Wydanie II (wznowienie). - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 262 strony : ilustracje ; 24 cm.
R. I. Rola firm farmaceutycznych we współczesnym społeczeństwie i gospodarce: 1. Charakterystyka rynku farmaceutycznego w Polsce ; 2. Marketing firm farmaceutycznych ; 3. Socjologiczne aspekty marketingu farmaceutycznego: Medykalizacja i farmakologizacja społeczeństwa ; Samoleczenie ; Utrata zaufania pacjentów do lekarzy ; Pozytywne społeczne aspekty działania firm farmaceutycznych ; R.II. Etyka marketingu farmaceutycznego: 1. Koncepcja odpowiedzialności społecznej firm farmaceutycznych ; 2. Dylematy etyczne producentów leków ; 3. Konflikt interesów w relacji lekarza z przemysłem farmaceutycznym ; 4. Dotychczasowy stan wiedzy o etyce w relacjach lekarzy z przedstawicielami medycznymi ; R. III. Działania marketingowe firm farmaceutycznych w ujęciu teorii socjologicznych i psychologii społecznej: 1. Teoria wymiany społecznej: Teoria wymiany G.C. Homansa: Teoria wymiany P.M. Blau ; 2. Wywieranie wpływu na ludzi - koncepcje psychologii społecznej: Reguła wzajemności ; Reguła sympatii ; Reguła kontrastu ; Reguła autorytetu ; Reguła niedostępności ; Społeczny dowód słuszności ; Reguła konsekwencji ; Neurolingwistyczne programowanie (NLP) ; 3. Teorie a scenariusze rozmowy z lekarzem dla przedstawicieli medycznych ; R. IV. Oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego: 1. Uregulowania prawne ; 2. Uregulowania kodeksowe: Kodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej leków wydawanych wyłącznie z przepisu lekarza: Kodeks Dobrych Praktyk Marketingowych Przemysłu Farmaceutycznego, Współpracy z Przedstawicielami Ochrony Zdrowia i Organizacjami Pacjentów ; Porównanie polskiego prawa oraz dobrowolnych kodeksów ; Kodeks Etyki Lekarskiej ; Karta Lekarza ; 3. Porównanie standardów prawnych i etycznych w Polsce z obowiązującymi w Stanach Zjednoczonych Ameryki oraz Unii Europejskiej ; 4. Przykłady naruszania zasad prawnych i etycznych ; R. V. Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego, punkt widzenia przedstawicieli medycznych. Wyniki badań: 1. Metodologia: Pytania badawcze ; Metoda badawcza ; Badana grupa ; 2. Wyniki badań: Specyfika pracy przedstawiciela medycznego: Wymagania wobec kandydatów na stanowisko reprezentanta ; Cztery główne funkcje przedstawiciela medycznego ; Spotkania cyklowe ; Zadania przedstawiciela ; Dyspozycyjność i trudności w pracy przedstawiciela medycznego ; Motywacja przedstawiciela medycznego ; Kontrola ; Specyfika pracy przedstawiciela medycznego – podsumowanie ; Infrastruktura etyczna firm farmaceutycznych ; Zasady pracy przedstawicieli medycznych ; Źródła wiedzy o prawidłowym zachowaniu ; Nadzór nad odpowiednim zachowaniem przedstawicieli ; Etyka w firmach innowacyjnych i w firmach generycznych ; Przykłady naruszenia zasad ; Infrastruktura etyczna firm farmaceutycznych – podsumowanie ; Budowanie relacji z lekarzami ; Pierwszy kontakt z lekarzem ; Przebieg standardowej wizyty w gabinecie lekarskim ; Długość wizyty ; Elementy manipulacji i wywierania wpływu podczas wizyty w gabinecie lekarskim ; Liczba przedstawicieli odwiedzających codziennie jednego lekarza ; Oficjalna zgoda na wizyty przedstawiciela medycznego w gabinecie lekarskim ; Umawianie się z lekarzami ; Motywy przyjmowania przedstawicieli medycznych przez lekarzy ; Wizyty w gabinetach prywatnych ; Obiektywizm przekazywanych informacji ; Standardy etyczne lekarzy w oczach reprezentantów ; Budowanie relacji z lekarzami – podsumowanie ; Działalność dobroczynna, edukacyjna i badawcza a narzędzia marketingowe ; Działalność dobroczynna ; Darowizny lekowe ; Gadżety, upominki i prezenty ; Darmowe próbki leków ; Białe soboty, białe niedziele ; Badania IV fazy ; Prezentacje, workshopy, eventy, minisympozja ; Konferencje, zjazdy i kongresy naukowe ; Artykuły sponsorowane ; Media kontra relacje lekarz - przedstawiciel medyczny ; Potrzeba nowych regulacji prawnych ; Działalność dobroczynna, edukacyjna i badawcza a narzędzia marketingowe – podsumowanie ; R. VI. Postrzeganie marketingu farmaceutycznego przez lekarzy. Wyniki badań ; 1. Metodologia: Pytania badawcze ; Metoda badawcza ; Badana grupa ; 2. Cechy społeczno-demograficzne respondentów ; 3. Wyniki badań: Stosunek lekarzy do spotkań z przedstawicielami medycznymi ; Powody, dla których lekarze nie przyjmują z reguły przedstawicieli medycznych ; Motywy przyjmowania przedstawicieli medycznych ; Długość trwania wizyty ; Liczba przedstawicieli odwiedzających lekarza ; Postrzeganie funkcji przedstawiciela medycznego przez lekarzy ; Analiza wypowiedzi lekarzy dostrzegających różnice pomiędzy przedstawicielami promującymi leki oryginalne oraz leki generyczne ; Główne funkcje przedstawiciela ; Główna funkcja przedstawiciela według lekarzy niedostrzegających różnic pomiędzy przedstawicielami promującymi leki oryginalne oraz leki generyczne ; Źródła informacji o lekach, z których korzystają lekarze ; Zaufanie lekarzy do informacji przekazywanych przez przedstawicieli medycznych ; Próbki leków - dostarczanie ich lekarzom oraz sposoby ich wykorzystywania przez medyków ; Poufność wypisywanych przez lekarzy recept ; Ocena etyki zawodowej przedstawicieli medycznych przez lekarzy ; Stosunek lekarzy do zakazu przyjmowania przedstawicieli medycznych w godzinach pracy ; Prezenty od przedstawicieli medycznych ; Współpraca lekarzy z firmami farmaceutycznymi w ciągu ostatnich 12 miesięcy ; Opinie lekarzy o marketingu firm farmaceutycznych ; Opinie lekarzy o marketingu firm farmaceutycznych - analiza czynnikowa ; Indeks rygoryzmu ; Indeks poziomu świadomości wywierania wpływu.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113003 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 255-262.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej