367100
Książka
W koszyku
(Seria Rodzicielska)
1. Czym jest konflikt ; 2. Nasze dzieciństwo i przekonania dotyczące konfliktów: Utarte ścieżki zachowań ; 3. Czym jest SNO: S - słyszę i powtarzam: „Powtarzam” to nie to samo co „zgadzam się” ; Język pozytywny ; „Ona jest głupia” nie zamieniamy na: „Słyszę, że ona jest głupia” ; N - nazywam potrzeby: Być po stronie dziecka ; Mówiąc przepraszam, warto sprawdzić, czy jesteśmy „u kogoś” czy „u siebie” ; Włączmy ciekawość ; Czym są potrzeby ; Dlaczego nie prosimy o to, czego chcemy ; O - otwieram przestrzeń na rozwiązania ; Powtarzajmy każdy pomysł ; Pobawmy się w szukanie rozwiązań ; Filtry, które obowiązują przy wyborze pomysłów ; Co w sytuacji, gdy dziecko odpowie: „Nie wiem, co można zrobić” ; Sprawdzajmy, gdzie są nasze granice ; Możemy nie zgodzić się na propozycję dziecka ; 4. Cykl reakcji stresowej ; 5. Wyzwania podczas towarzyszenia w konfliktach: Kiedy nie mediujemy: Kiedy nasze granice są przekraczane ; Kiedy nie chce nam się mediować ; Kiedy i tak będzie, jak chcemy, żeby było ; Kiedy dzieci się biją ; Konflikty czasami nie są przyczynowo-skutkowe ; Konflikt jako sposób na rozładowanie napięcia związanego z inną sytuacją ; Gdy ktoś nie dostanie tego, czego potrzebuje ; „To nie fair!!!” - co naprawdę kryje się pod tymi słowami ; Mediacja między dwojgiem (i więcej) dzieci ; Nastolatki ; 6. Dzieci, których potrzeby są brane pod uwagę, biorą pod uwagę potrzeby innych ; Autonomia jest ważna ; Intencja, czyli „to było niechcący” ; Konflikt między dorosłymi (partnerami) ; SNO i praca ; Kiedy pojawia się frustracja ; Rola neuronów lustrzanych ; 7. Zakończenie.
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112851 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronie 118.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej