378325
Książka
W koszyku
Kinga Fink, Teresa Mazepa, Wstęp ; KAROL MIKULI I JEGO EPOKA: Walentyna Węgrzyn-Klisowska, Przyczynki do biografii Karola Mikulego ; Luba Kijanowska-Kamińska, Działalność i twórczość Karola Mikulego: pomiędzy uniwersalizmem romantycznym a pozytywistycznym ; Wiktor Kamiński, Psychospołeczne i receptywne uwarunkowania twórczości kompozytorskiej Karola Mikulego ; Ewa Nidecka, Wielonarodowe aspekty twórczości Karola Mikulego ; Michał Piekarski, Pieśni Karola Mikulego w kontekście poetyckiej i muzycznej twórczości romantycznej ; Tomasz Baranowski, „Dziady ogromne zrobiły wrażenie na Lwowie…” O sukcesach Stanisława Moniuszki w stolicy Galicji ; Helmut Loos, Leo Kestenberg and the Beethoven myth. Social democratic cultural policy in the 20th century / Leo Kestenberg i mit Beethovena. Socjaldemokratyczna polityka kulturalna w XX wieku ; KAROL MIKULI I JEGO UCZNIOWIE, NAŚLADOWCY, KONTYNUATORZY: Bogdan Syuta, Szkoła Karola Mikulego w pedagogice pianistycznej: rekonstrukcja mało znanych faktów ; Uliana Molchko, Krytyczno-muzyczne publikacje Denysa Siczyńskiego na łamach czasopisma „Diło” ; Kinga Fink, Z Grabownicy Starzeńskiej do Lwowa. O drodze artystycznej Jana Czubskiego, ucznia Karola Mikulego ; Oksana Fracht, Ukraińscy kompozytorzy Galicji pierwszego trzydziestolecia XX wieku jako pianiści, akompaniatorzy i kameraliści ; MUZYCY I INSTYTUCJE MUZYCZNE GALICJI: Tetiana Prokopowicz, Książę Kazimierz Lubomirski i Galicyjskie Towarzystwo Muzyczne we Lwowie: przyczynki do biografii ; Lesia Romaniuk, Działalność edukacyjna Konserwatorium im. Stanisława Moniuszki w Stanisławowie w kontekście wieloetnicznego środowiska kulturalno-artystycznego Galicji ; Teresa Mazepa, Z dziejów uczelni muzycznej Anny Niementowskiej we Lwowie ; Jakym Horak, Dokumenty i materiały Towarzystwa Muzycznego im. M. Łysenki oraz Wyższego Instytutu Muzycznego w zbiorach muzeum Stanisława Ludkiewicza we Lwowie ; Liubow Nazar, Współpraca polskich i ukraińskich uczestników ruchu Dalcroze’a we Lwowie w dwudziestoleciu międzywojennym ; Irina Bernes, Rola Bohdana Piurki i Natalii Kułyckiej w profesjonalnym przygotowaniu kadry muzycznej ziemi drohobyckiej (lata 30. XX wieku) ; MUZYCZNE DZIEDZICTWO GALICJI: Iwana Olijnik, Muzyka estradowa we Lwowie: o twórczości pieśniarskiej Bohdana (Bondi) Wesołowskiego ; Weronika Lewko, Twórczość Bohdana Wesołowskiego w przestrzeni kulturalno-artystycznej Ukrainy początku XXI wieku ; Switłana Swit, Galicyjskie tradycje muzyczne we współczesnych reklamowych utworach audiowizualnych.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77914/t.17 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
XVII Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Musica Galiciana" zorganizowana przez Wydział Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego w 2019 r.
Dotyczy m.in. związanego z Grabownicą Starzeńską Jana Czubskiego.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy artykułach.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie angielskie przy artykułach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej