378479
Książka
W koszyku
Podstawy logistyki / Stanisław Krawczyk. - Wydanie II zmienione i poszerzone. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 605 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
R. I. Pojęcie logistyki – wprowadzenie: 1. Etymologia pojęcia „logistyka" ; 2. Wprowadzenie terminu logistyka do gospodarki cywilnej ; 3. Ewaluacja domeny pojęcia „logistyka" - etapy i wybrane definicje ; 4. Logistyka jako koordynacja procesów ; 5. Logistyka w naukach o zarządzaniu ; R. II. Teoria koordynacji: 1. Podstawy tworzenia teorii ; 2. Formalne wymagania wobec teorii ; 3. Wymagania dobrego definiowania pojęć ; 4. Teoria w odniesieniu do świata realnego ; 5. Zasady tworzenia teorii ; 6. Domena teorii koordynacji – obiekty ; 7. Grupa obiektów ; 8. System ; 9. Zmienność obiektu - proces zmian ; 10. Działania ; 11. Transformacja, transfer, zatrzymanie w miejscu ; 12. Relacje między działaniami ; 13. Zależności między działaniami określone przez transfer wyniku ; 14. Proces przejmowania wyniku ; 15. Prezentacja zapisu procesu ; 16. System wykonawczy procesu ; 17. Prezentacja graficzna procesu ; 18. Zarządzanie procesem ; 19. Procesy niezależne i zależne ; 20. Wartościowanie procesu ; 21. Interpretacje pojęcia koordynacja ; R. III. Koordynacja procesów w praktyce: 1. Identyfikacja procesu ; 2. Analiza strukturalna procesu ; 3. Tworzenie mapy procesu ; 4. Grupowanie działań w skoordynowany proces ; R. IV. Informacja i komunikacja w koordynacji procesów: 1. Informacja ; 2. Aspekt syntaktyczny ; 3. Aspekt semantyczny ; 4. Aspekt pragmatyczny ; 5. Komunikacja ; 6. System komunikacji ; R.V. Przedsiębiorstwo ; 1. Definicja przedsiębiorstwa jako podmiotu biznesowego ; 2. Przedsiębiorstwo jako obiekt ; 3. Potencjał przedsiębiorstwa ; 4. Przedsiębiorstwo jako podmiot gospodarczy ; 5. Cele i zadania zarządzania przedsiębiorstwem ; 6. Przedsiębiorstwo jako system ; 7. Kategorie przedsiębiorstw ; 8. Powiązania między przedsiębiorstwami ; 9. Powiązania z poziomu zarządzania ; 10. Koordynacja działań wewnątrz przedsiębiorstwa ; 11. Koordynacja działań między przedsiębiorstwami ; 12. Kooperacja ; 13. Powiązania prawno-biznesowe ; 14. Powiązania tworzące sieci przedsiębiorstw ; 15. Sieci przedsiębiorstw ; R.VI. Działalność przedsiębiorstwa produkcyjnego - orientacja procesowa: 1. Istota działalności przedsiębiorstwa produkcyjnego ; 2. Produkcja z punktu widzenia tworzenia i dystrybucji produktów ; 3. Strategie produkcyjne ; 4. Orientacja procesowa w działalności przedsiębiorstwa produkcyjnego ; 5. Poziom operacyjny ; 6. Segmenty procesowe w działalności przedsiębiorstwa produkcyjnego ; 7. Koordynacja w transferach między dostawcami i odbiorcami ; R. VII. System logistyczny przedsiębiorstwa produkcyjnego: 1. Infrastruktura techniczna systemu logistycznego w przedsiębiorstwie ; 2. Magazyny ; 3. Magazyny w przedsiębiorstwie produkcyjnym ; 4. Zadania magazynów ; 5. Wyposażenie magazynu ; 6. Transport wewnętrzny ; 7. Przesłanki doboru środków transportu wewnętrznego ; 8. Zarządzanie magazynem - Warehouse Management System ; 9. Infrastruktura transportowa w przedsiębiorstwie ; 10. Ogólnodostępne systemy logistyczne ; 11. Infrastruktura telekomunikacyjna ; R.VIII. Planowanie produkcji: 1. Istota planowania ; 2. Planowanie produkcji ; 3. Pozyskiwanie informacji dla planowania produkcji ; 4. Modele przepływów produkcyjnych ; R.IX. Zadania zaopatrzenia. Klasyfikacje surowców: 1. Zaopatrzenie w przedsiębiorstwie produkcyjnym ; 2. Baza wiedzy działu zaopatrzenia ; 3. Decyzje strategiczne w zaopatrzeniu ; 4. Scenariusz tworzenia strategii zaopatrzeniowej ; 5. Klasyfikacja surowców ze względu na ważność dla produkcji i dostępność nabywania ; 6. Wybór dostawcy ; 7. Relacje dostawca – odbiorca ; 8. Zakres zadań menedżerskich i operacyjnych zaopatrzenia ; 9. Klasyfikacje operacyjne produktów i materiałów wspomagające planowanie zakupów ; R. X. Polityki utrzymywania zapasów: 1. Zapasy – definicje ; 2. Zapasy surowcowe (materiałów produkcyjnych) ; 3. Przesłanki ekonomiczne planowania wielkości dostaw ; 4. Parametry sterowania zapasami surowcowymi ; 5. Ekonomiczna partia zamówienia ; 6. Wielkość partii uzupełniającej wyznaczonej na podstawie parametrów ekonomicznych ; 7. Polityki utrzymywania zapasów surowcowych ; 8. Uzupełnienia skoordynowane (dla grup surowców) ; 9. Praktyka składania zamówień ; R.XI. Proces obsługi zamówień u dostawców: 1. Założenia operacyjne procesu składania zamówień u dostawców ; 2. Podprocesy obsługi zamówienia ; 3. Uzgodnienia logistyczne z dostawcami ; 4. Zamówienia z punktu widzenia dostawcy ; 5. Procedury operacyjne w zadaniach logistycznych zaopatrzenia ; 6. Ocena dostawcy ; R. XII. Warianty organizacji dostaw: 1. Kryteria logistyczne w procesie transportowym ; 2. Warianty dostaw od jednego dostawcy ; 3. Organizacja dostaw od wielu dostawców ; 4. Znaczenie czasu w realizacji dostaw ; 5. Warunki dobrej organizacji dostaw ; R. XIII. Obsługa logistyczna produkcji: 1. Organizacja magazynu wejściowego ; 2. Proces przepływu produktów przez magazyn wejściowy ; 3. Identyfikacja i monitorowanie zapasów ; 4. Przesłanki obsługi stanowisk produkcyjnych - dostawy z magazynu ; 5. KANBAN - idea koncepcji ; 6. Supermarket - kanban magazynowy ; 7. Sterowanie przepływami między stanowiskami produkcyjnymi - kanban produkcyjny i transportowy ; 8. Reguły kanbanu ; 9. Kanban zewnętrzny ; R. XIV. Dystrybucja. Systemy magazynów dystrybucyjnych: 1. Idea dystrybucji - podstawowe pojęcia ; 2. Strategie dystrybucji ; 3. Dystrybucja bezpośrednia i z pośrednikami ; 4. System dystrybucji wewnętrznej ; 5. Dystrybucja zewnętrzna. Powiązanie dystrybucji wewnętrznej i zewnętrznej ; 6. Dystrybucja z wielu miejsc produkcji ; 7. Dystrybucja do jednostek handlowych ; 8. Dystrybutorzy jako pośrednicy handlowi ; R. XV. Planowanie i proces obsługi dostaw dystrybucyjnych: 1. Współpraca producenta i jednostek handlowych w planowaniu i realizacji dystrybucji ; 2. Koncepcja Efektywnej Obsługi Klienta (ECR) ; 3. Planowanie dystrybucji ; 4. Proces obsługi zamówienia klienta - poziom operacyjny ; 5. Warianty dostaw produktów do klientów ; 6. Techniki przygotowania wysyłek w magazynie dystrybutora ; 7. Metody dokonywania kompletacji ; 8. Podział i grupowanie zleceń kompletacji ; 9. Organizacja wydań z magazynu dystrybutora ; 10. Węzły kompletacji - cross-docking ; 11. Dystrybucja przez węzły konsolidacji - scalanie dostaw w tranzycie (merge-in-transit) ; R. XVI. Usługi logistyczne: 1. Specyfika usługi ; 2. Zaangażowanie stron w realizację usługi ; 3. Różnica między produkcją a usługą ; 4. Definicja usługi logistycznej ; 5. Usługa logistyczna z pozycji wykonawcy usługi ; 6. Usługi transportowe ; 7. Usługi magazynowe ; 8. Magazyny kontraktowe ; 9. Centra logistyczne ; 10. Usługodawcy i ich zakresy ofertowe ; 11. Poprawność i miary wykonania usługi ; R. XVII. Usługi logistyczne świadczone przez operatora logistycznego: 1. Operator logistyczny ; 2. Kategorie operatorów logistycznych ; 3. Planowanie działalności operatora logistycznego ; 4. Flow Logistics ; 5. Logistyka kontraktowa ; 6. Wybór operatora logistycznego ; 7. Łańcuch transportowy ; 8. Sieć transportowa ; 9. Planowanie tras przewozów.
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-110036 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 587-597.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej