374903
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 202)
Wstęp, R. I. BIBLIOTEKI W SYTUACJI KRYZYSOWEJ – PODSTAWY TEORETYCZNE, DOŚWIADCZENIA BADAWCZE: 1. Biblioteki publiczne w społecznościach lokalnych ; 2. Biblioteki w kryzysie społecznym: Sytuacje kryzysowe spowodowane przez katastrofy naturalne ; Kryzysy spowodowane przez konflikty ; 3. Rekomendacje ; R. II. PANDEMIA SARS-COV-2 I JEJ WPŁYW NA FUNKCJONOWANIE BIBLIOTEK PUBLICZNYCH: 1. Pierwszy okres pandemii: od 1 stycznia do 31 lipca 2020 roku: Kalendarz pierwszego okresu pandemii w Polsce: od 4 marca do 31 lipca 2020 roku ; 2. Regulacje prawne związane z pandemią koronawirusa, wpływające na działalność bibliotek publicznych w okresie od 1 marca do 31 lipca 2020 roku ; 3. Epidemie i pandemie w XXI wieku ; 4. Sytuacja bibliotek w Europie i na świecie – raporty IFLA i EBLIDA ; 5. COVID-19 – doświadczenia bibliotek i bibliotekarzy polskich ; 6. Rekomendacje ; R. III. WPŁYW PANDEMII NA SPOŁECZEŃSTWO ORAZ SEKTOR KULTURY W POLSCE – ANALIZA DANYCH ZASTANYCH: 1. Życie i postawy społeczne w czasie pandemii ; 2. Funkcjonowanie instytucji kultury i aktywność kulturalna ; 3. Trendy i perspektywy na czas popandemiczny ; R. IV. CELE, PRÓBA, METODOLOGIA I PRZEBIEG BADANIA: 1. Procedura, metoda i narzędzia badawcze ; 2. Charakterystyka grupy badawczej ; 3. Narzędzie analizy danych: kodowanie otwarte ; R. V. OTWARTE, CHOCIAŻ ZAMKNIĘTE? BIBLIOTEKI W OKRESIE LOCKDOWNU: 1. Komunikacja i praca w zespole: Praca w dostępnych formach i trybach ; „Nadrabianie zaległości” ; Szkolenia i rozwój kompetencji ; Biblioteki jednoosobowe ; Zamknięte biblioteki ; 2. Komunikacja zewnętrzna: Współpraca regionalna bibliotek ; Organ prowadzący ; Biblioteka Narodowa ; Zakupy książek ; Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; Krytyka przepływu informacji ; 3. Komunikacja z użytkownikami: Strony internetowe ; Media społecznościowe i komunikatory ; Telefon ; Mail ; „Tablica informacyjna” ; Media lokalne ; 4. Działalność online ; R. VI. UCHYLAMY DRZWI… BIBLIOTECZNE POWROTY DO DZIAŁALNOŚCI: 1. Komunikacja i praca w zespole ; 2. Komunikacja z partnerami zewnętrznymi: Komunikacja między bibliotekami ; Kontakty z organem prowadzącym ; Biblioteka Narodowa ; Zakup ; Inne podmioty ; Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 3. Komunikacja z użytkownikami: Strona internetowa ; Media społecznościowe i komunikatory ; „Tablica informacyjna” ; Media lokalne ; Odwiedziny czytelników ; Kontakt telefoniczny ; Komunikacja mailowa ; 4. Działalność online ; R. VII. WPŁYW PANDEMII NA BIBLIOTEKI – W OPINII BIBLIOTEKARZY: 1. Co pandemia zrobiła/dała bibliotekom?: Negatywne skutki pandemii dla bibliotek ; Pozytywne skutki pandemii dla bibliotek ; 2. Uwagi własne: Ocena sytuacji i informacja o działaniach bieżących ; Emocje związane z doświadczeniem pandemii ; W kontakcie z czytelnikami.
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Strefa uwag:
Dod. s. tyt.: Public libraries in crisis : experiences from the first pandemic lockdown
Uwaga ogólna
Tytuł równoległy: Public libraries in crisis : experiences from the first pandemic lockdown.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 262-275.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii (Uniwersytet Warszawski)
Uwaga dotycząca języka
Spis treści także w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej