374432
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego. Monografie i Opracowania ; nr 26)
Wstęp, R. I. KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW W UJĘCIU TEORETYCZNYM: 1. Konkurencja a konkurencyjność ; 2. Składniki konkurencyjności przedsiębiorstw ; 3. Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw ; 4. Elementy zasobowej teorii przedsiębiorstwa oraz jej modyfikacja ; 5. Priorytety konkurencyjne i geneza teorii granic wydajności ; 6. Istota teorii granic wydajności ; R. II. INICJATYWY ŚRODOWISKOWE PRZEDSIĘBIORSTW W ŚWIETLE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO: 1. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw – przegląd definicji i określeń ; 2. Miejsce i rola przedsiębiorstwa w zrównoważonym rozwoju społeczno-gospodarczym ; 3. Realizacja koncepcji zrównoważonego rozwoju na szczeblu przedsiębiorstwa ; R. III. METODYCZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH: 1. Pomiar poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego makroregionów Polski ; 2. Pomiar sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw ; 3. Metody i narzędzia analizy danych pierwotnych ; 4. Podstawy teoretyczne modelu interakcji z zastosowaniem analizy logarytmiczno-liniowej ; 5. Teoretyczne elementy modelowania równań strukturalnych ; R. IV. POZIOM INICJATYW ŚRODOWISKOWYCH BADANYCH PRZEDSIĘBIORSTW – OCENA ZRÓŻNICOWANIA: 1. Charakterystyka próby badawczej ; 2. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw a poziom rozwoju społeczno-gospodarczego makroregionów ; 3. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw – poziom inwestycji, stan zaawansowania, zróżnicowanie ; 4. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw a sytuacja ekonomiczno-finansowa przedsiębiorstw ; 5. Logarytmiczno-liniowy model interakcji sytuacji finansowej przedsiębiorstw, poziomu inwestycji w inicjatywy środowiskowe oraz cech przedsiębiorstw ; R. V. SKŁADNIKI KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW – WYNIKI SAMOOCENY: 1. Znaczenie czynników konkurencyjności w opinii przedsiębiorstw ; 2. Cele konkurencyjne badanych przedsiębiorstw ; 3. Mierniki konkurencyjności przedsiębiorstw ; 4. Instrumenty konkurowania przedsiębiorstw ; 5. Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstw ; 6. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstw a intensywność konkurencji ; R. VI. ZWIĄZKI INICJATYW ŚRODOWISKOWYCH I PRIORYTETÓW KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW: 1. Ocena trafności i rzetelności skal mierzących priorytety konkurencyjności oraz inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw ; 2. Zastosowanie konfirmacyjnej analizy czynnikowej (CFA) do zbadania relacji między inicjatywami środowiskowymi a konkurencyjnością przedsiębiorstw ; 3. Zastosowanie SEM do budowy i weryfikacji modeli relacji inicjatyw środowiskowych i czynników konkurencyjności przedsiębiorstw ; 4. Wieloczynnikowy model relacji pomiędzy inicjatywami środowiskowymi a konkurencyjnością przedsiębiorstw.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110282 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 214-[240].
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej