378479
Książka
W koszyku
CZ. I. MEDIA W SPOŁECZEŃSTWIE: 1. Wprowadzenie: Funkcje dziennikarstwa ; Dziennikarstwo w otoczeniu społecznym ; Tendencje w dziennikarstwie i społeczeństwie. Konwergencja efekty sieciowe ; Dziennikarstwo sortownią informacji ; CZ. II ŚRODKI PRACY DZIENNIKARSKIEJ: 2. Gatunki dziennikarskie: Gatunki informacyjne ; Reportaż i feature ; Gatunki publicystyczne ; Wywiad ; Formy mieszane ; 3. Język dziennikarski: Zrozumiałość i bariery językowe ; Językowa manipulacja ; Ubożejący język ; Kilka inspiracji ; 4. Liczby, statystyka i dziennikarstwo danych w epoce cyfrowej: Liczby na granicy wyobraźni ; Wartości średnie i procentowe ; Problem kompletności ; Wpływ metody na wynik badania ; Dziennikarstwo danych ; CZ. III. DZIENNIKARSKIE PROCESY PRACY W CYKLU 24/7: 5. Dziennikarskie procesy pracy: Selekcja informacji ; Wartość informacji. Gatekeeping ; Aktualność, czas trwania, ciągłość ; Bliskość: bezpośrednie odniesienie, relewancja ; Status: centralność, władza i wpływy, odniesienie do znanych osobistości ; Dynamika: zaskoczenie, struktura i intensywność ; Walencja: good news i bad news ; Identyfikacja: personalizacja, etnocentryzm, wartość uczuciowa ; Przetwarzalność na obraz ; 6. Research dziennikarski. Krytyczna selekcja źródeł - nie tylko w sieci: Podstawowe zasady researchu ; Kompletowanie i weryfikacja ; Rekonstrukcja ; Zaawansowane metody poszukiwania informacji i ekonomika researchu ; Dziennikarstwo śledcze ; Inspiracje i reguły zbierania materiałów ; 7. Praca nad tekstem i redagowanie: Pisanie ; Redakcja tekstu ; Redakcyjne opracowanie tekstu a prawo ; 8. Formy prezentacji offline i online: Media drukowane ; Radio i podcasty ; Telewizja i kanały wideo ; Sieć 2.0, serwisy społecznościowe, aplikacje na smart fony ; CZ. IV. ZARZĄDZANIE REDAKCJĄ: 9. Redakcja w przedsiębiorstwie medialnym: Redakcja - względna autonomia ; Specyfika pracy w redakcji ; 10. Marketing redakcyjny i zarządzanie redakcją: Marketing redakcyjny: sprzężenie zwrotne z odbiorcami ; Patologia? Salon masażu? Koncert życzeń? ; Projekty redakcyjne - tworzenie i realizacja ; Planowanie w redakcji - rutynizacja nieoczekiwanego ; Struktury organizacyjne - elastyczność i team spilit ; Kolegium redakcyjne - narzędzie koordynacji ; Zarządzanie zasobami ludzkimi ; Budżet redakcji - więcej niż liczby ; Perspektywy - nowa samoświadomość? ; CZ. V. WPŁYWY ZEWNĘTRZNE CZY WŁASNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ?: 11. Dziennikarstwo i wpływy zewnętrzne: Kto i co wpływa na dziennikarstwo? ; Medialna demokracja i polityka medialna ; Reklama i native advertising ; Public relations ; Odbiorcy, dziennikarstwo obywatelskie i media społecznościowe ; 12. Dziennikarstwo a prawo: Wolność słowa: Prawo prasowe w systemie prawa mediów ; Prawo do krytyki ; Sprostowanie (art. 31 a p.p.) ; Autoryzacja ; Przepisy karne ; Dziennikarze a prawo autorskie ; Dostęp do informacji ; 13. Etyka i normy zawodowe: Kto stoi na straży etyki? ; Systematyka problemów etycznych ; Dokładność, niezależność, bezstronność ; Ochrona informatora ; Research a plagiat ; Chiński mur: redakcja - reklama ; Postępowanie w stosunku do ofiar dziennikarskich publikacji ; Dziennikarz - informator. Wzajemne relacje ; Kto płaci za informacje? ; Etyka indywidualna i etyka organizacji ; Fake news i postprawda ; 14. Media potrzebują jakości: Stawiać cele ; Poprawiać błędy ; Krytyka treści ; Zapewnienie jakości - infrastruktura i samokontrola ; 15. Akord końcowy. Cyfryzacja - szansą dla dziennikarstwa i mediów.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108262 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [289]-309.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej