375212
Book
In basket
(Słuchowiska Polskiego Radia)
CZ. I. SŁUCHOWISKO JAKO PROBLEM BADAWCZY W POSZUKIWANIU JĘZYKA OPISU: 1. Od "poematów o radiu" do refleksji badawczej: Myśl radioznawcza ; Fonocentycy ; Logocentrycy ; Wizualiści ; Ku refleksji kulturoznawczej ; Opowiadać "radiem" - najnowsze pomysły metodologiczne ; 2. Estetyczne uwarunkowania odbioru współczesnego słuchowiska w świetle rozważań Leopolda Blausteina: Aktywność myśli medioznawczej Blausteina ; Imaginatywność w teorii Blausteina ; Akuzja jako pełny wymiar odbioru słuchowiska ; Współczesne uwarunkowania przesłanek Blausteina ; Scenariusze percepcji (rozczarowanie, konsumpcja i niespodzianka) ; 3. Język eksperymentów radiowych. Koncepcja Pierr'a Schaeffera: Akuzmatyka jako percepcja oderwana od źródła dźwięku ; Typomorfologia - projektowanie języka opisującego zjawiska radiowe ; Kolejowe trakry awangardy radiowej ; Morfologia w ujęciu Pierre;a Schaeffera ; Droga do eksperymentalnej formy radiowej ; Powrót wątku kolejowego w produkcji Studia Eksperymentalnego ; Eksperymentalne zdarzenia dźwiękowe w wybranych słuchowiskach ; CZ. II. ODBIÓR WYBRANYCH ZJAWISK ZWIĄZANYCH ZE SŁUCHOWISKIEM: 1. Głos aktora jako narzędzie adaptacji literackiej: Głos w refleksji radioznawczej ; Realizacja głosowa jako interpretacja ; Psychologiczna strona interpretacji aktorskiej ; Dwie "Kartoteki" ; Głos narratora ; Zjawisko pogłębiania kreacji głosowej ; Gest foniczny jako sygnał interpretacyjny ; 2. Rola dźwięku przestrzennego w odbiorze słuchowiska: Z kwadrofonii w stronę Dolby Pro Logic 2 ; Zawieszenie instancji autora ; Close Listening ; Pięciokanałowa praktyka w Tetrze Polskiego Radia ; Przykład audiofilskiej percepcji - "Kartoteka" ; Dźwięk binauralny jako słuchawkowy wariant Pro Logic 2 ; Komercyjne aspekty produkcji Audioteki.pl ; CZ. III. DŹWIĘKOPRZESTRZNIE WSPÓŁCZESNEGO SŁUCHOWISKA: 1. Symulakry i hiperrealizm. Twórcze przeobrażenie systemu Dolby Pro Logic 2 na przykładzie słuchowiska "Andy" ; Poszukiwanie konwencji a technologia Pro Logic 2 ; Audio-tożsamość bohaterów słuchowiska ; Poziomy fonicznych kreacji ; Muzyczność słuchowiska ; Hiperrzeczywisty porządek słuchowiska ; Symulakry w dookólnym formacie słuchowiska ; 2. Ewolucja wizerunku radia w wybranych spektaklach teatru wyobraźni: Koncepcja "wielkiej wspólnoty osobnych ; "Tłumienie piękne słowa tłumi zamiast brzydkich". Warmiński odbiornik Alicji Bykowskiej-Salczyńskiej ; Śląski odbiornik Weroniki Murek ; "Hejt radio" Mai Kleczewskiej ; 3.Regionalne (?) adaptacje dźwiękowych nie-miejsc na przykładzie słuchowisk "Pensjonat" i "Nie używaj tego ognia: Bielany ; Wilkowoda.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. A-107765 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronie [267]-284. Indeksy.
Language note
Streszczenie w języku angielskim.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again