367100
Książka
W koszyku
I. BEZPIECZEŃSTWO FUNKCJONOWANIA NA RYNKU PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH: 1. Działalność przedsiębiorstwa na rynku ; 2. Podstawy zarządzania należnościami w przedsiębiorstwie ; 3. Prawa i obowiązki wierzyciela oraz dłużnika w obrocie gospodarczym ; II. ZWYCZAJE PŁATNICZE PODMIOTÓW NA RYNKU POLSKIM: 1. Bankructwa przedsiębiorstw w Polsce i moralność płatnicza Polaków ; 2. Filozofia długu - powody nieterminowego regulowania zobowiązań ; 3. Piramida priorytetów płatności przedsiębiorców i konsumentów ; III. ZNACZENIE ETYKI WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE BIZNESU: 1. Początki systemów moralnych na świecie ; 2. Etyka i współczesny biznes ; 3. Zasady opracowania programu etycznego przedsiębiorstwa ; 4. Społeczna odpowiedzialność biznesu ; IV. BEZPIECZEŃSTWO ZAWIERANIA UMÓW W OBROCIE GOSPODARCZYM: 1. Zasady zawierania umów w obrocie gospodarczym ; 2. Prawne formy zabezpieczenia spłaty należności ; 3. Sposoby minimalizowania ryzyka powstawania przeterminowanych należności ; V. SZTUKA NEGOCJACJI Z DŁUŻNIKAMI: 1. Strategie negocjacji i taktyki postępowania z dłużnikami ; 2. Zasady postępowania profesjonalnego negocjatora ; 3. Prawidłowe reakcje na wymówki stosowane przez dłużników ; VI. POLITYKA KREDYTOWA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEJ WPŁYW NA RYZYKO WYPŁACALNOŚCI KLIENTÓW: 1. Strategie polityki kredytowej ; 2. Instrumenty polityki kredytowej ; 3. Sposoby minimalizacji ryzyka kredytu kupieckiego ; VII. ŹRÓDŁA OCENY WIARYGODNOŚCI I WYPŁACALNOŚCI PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH ORAZ KONSUMENTÓW: 1. Biura informacji gospodarczej i kredytowej na świecie i w Polsce ; 2. Znaczenie informacji pozytywnej i negatywnej w procesie odzyskiwania niespłaconych należności ; 3. Źródła informacji o prowadzonej działalności gospodarczej ; 4. Klasyfikacja źródeł oceny wiarygodności finansowej klientów ; VIII. WINDYKACJA NALEŻNOŚCI NA ETAPIE POSTĘPOWANIA POLUBOWNEGO: 1. Zasady postępowania z nierzetelnymi klientami ; 2. Narzędzia windykacji na etapie postępowania polubownego ; 3. Istota i znaczenie wezwania do zapłaty w procesie odzyskiwania niespłaconych należności ; 4. Opracowanie procedur windykacyjnych ; IX. OUTSOURCING WINDYKACJI: 1. Rynek wierzytelności w Polsce ; 2. Mity polskiej windykacji ; 3. Kryteria wyboru firmy windykacyjnej ; X. WINDYKACJA NALEŻNOŚCI NA ETAPIE POSTĘPOWANIA SĄDOWEGO I EGZEKUCYJNEGO: 1. Sposoby przerwania biegu przedawnienia ; 2. Mediacje sądowe ; 3. Skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego ; XI. ODZYSKIWANIE NALEŻNOŚCI A UPADŁOŚĆ DŁUŻNIKA: 1. Postępowanie upadłościowe ; 2. Etapy postępowania upadłościowego ; 3. Skutki upadłości dla zadłużonego przedsiębiorcy i wierzyciela. Aneks: Załącznik 1. Kodeks etyki dla przedsiębiorców ; Załącznik 2. Przykładowa procedura windykacyjna firmy usługowej Eko-Clean ; Załącznik 3. Przykładowa procedura windykacyjna Hurtowni Alkoholi Muscat Sp. z o.o ; Załącznik 4. Zasady dobrych praktyk windykacyjnych ; Załącznik 5. Zasady dobrych praktyk w biurach informacji gospodarczej.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-347 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107338 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [293]-294, wykaz aktów prawnych s. 294. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla przedsiębiorców, menedżerów, pracowników firm windykacyjnych i wierzycieli.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej