367100
Książka
W koszyku
(Projekty Komparatystyki - Polskie Stowarzyszenie Komparatystyki Literackiej)
CZĘŚĆ I. 1. Muzyczne transpozycje Witkacego albo o "wcieraniu" muzykaliów w powieści "622 upadki Bunga" ; 2. O muzycznej nośności gatunku literackiego na przykładzie cyklu "Sonety instrumentalne Witolda Hulewicza ; 3. Muzyczny światopogląd Stanisława Barańczaka ; 4. Kiedy ucho robi oko, czyli o fenomenach Stanisława Barańczaka wobec muzyki ; 5. "Tłumaczenie muzyczne" Barańczaka, czyli kilka uwag o słuchaniu opery Mozarta i libetta Da Pantego ; CZĘŚĆ III. 6. Zbigniewa Rybczyńskiego świat muzycznych przedstawień ; 7. Ravel - Rybczyński. W poszukiwaniu filmowego rytmu ; 8. Film "Młyn i krzyż" Lecha Majewskiego wobec malarskiego pierwowzoru Pietera Bruegla (appendix).
Książka Aleksandry Reimann-Czajkowski ukazuje szerokie spektrum poetyk i praktyk intermedialnych, dzięki którym dzieła i zjawiska muzyczne przenoszone są do literatury i filmu. Percepcja tych niecodziennych utworów wymaga subtelnego zmysły estetycznego, ten zaś nie może się wyostrzyć bez udziału intelektu, dokonującego analizy w obszarze pośrednim między sztukami. Autorka przeprowadza nas przez labirynt nieoczywistości, uwypuklając nie tylko czysto estetyczny wymiar interpretowanych dzieł (oraz specyficzny humor, którego źródłem jest niewspółmiarowość mediów artystycznych), ale także ukrytą pod tą ludyczną powierzchnią egzystencjalną powagę. dr hab. Marcin Trzęsiok, prof. AM
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107101 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 293-307. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej