369651
Książka
W koszyku
(Projekty Komparatystyki)
Leila – ostatnia powieść Antonia Fogazzara i jej konteksty muzyczne ; Muzyczne transpozycje Witkacego albo o „wciurkaniu” muzykaliów w powieści 622 upadki Bunga ; „Pisanie muzyką” w dziele André Gide’a ; Proust i muzyka ; Kilka arii o zdradzie: muzyczny intertekst w Syrenach Joyce’a ; Rozbrzmiewająca ciszą „muzyczna komunia”. Witold Hulewicz o Ludwigu van Beethovenie ; Intermedialność jako forma tożsamości hybrydycznej. O aporiach tożsamościowych w Cudzoziemce Kuncewiczowej ; Komponowanie Doktora Faustusa. Lejtmotyw hetaery esmeraldy powieści Thomasa Manna ; Muzyka w powieści Sprzysiężenie Kisielewskiego ; Słuchowisko radiowe Die Zikaden Bachmann. O możliwości przeniesienia formy muzycznej ronda do literatury ; „Zatkaj mi uszy, żono!”. Kilka uwag o muzycznych kontekstach czytania Wata ; Zjawiska intermedialne w realizacji prozy Mirona Białoszewskiego ; Wszystko jest życiem, wszystko jest muzyką. O muzyczności Martwej Pasieki ława Iwaszkiewicza ; Muzyka do umierania. Wokół Skarbów świata całego Hrabala ; Pod władzą muzyki – Pianistka Jelinek ; „...tak oto świat stał się tekstem i dźwiękiem, opowiadaniem i kompozycją”. O muzyce w życiu i twórczości Hannsa-Josefa Ortheila ; „...bo czegoś trzeba się trzymać, bo coś trzeba sobie nucić” – muzyczna intryga w kryminale Dwanaście Świetlickiego ; Muzyka w cieniu wojny. O powieści Śpiewaj ogrody Pawła Huellego.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2848 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na s. red. i 4 s. okł. błędnie zapisany ISBN: 97883-242-2750-1.
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej