367144
Książka
W koszyku
Wstęp ; R. I. ŚWIADOMOŚĆ HISTORYCZNA UCZNIÓW JAKO PRZEDMIOT BADAŃ: 1. Kluczowe pojęcia ; 2. Problematyka badawcza ; 3. Organizacja i przebieg badań ; R. II. ZWIĄZKI LITERATURY I HISTORII: 1. Wyznaczniki i oblicza pisarstwa historycznego ; 2. Dzieło literackie jako źródło historyczne ; R. III. KONCEPCJE EDUKACJI HISTORYCZNEJ W PERSPEKTYWIE INTEGRACJI JĘZYKA POLSKIEGO I HISTORII: 1. Humanistyczna dydaktyka historii ; 2. Konteksty historyczne w nauczaniu języka polskiego ; R. IV. KSZTAŁCENIE HISTORYCZNE W STRUKTURZE PROGRAMÓW I PODRĘCZNIKÓW DO JĘZYKA POLSKIEGO I HISTORII: 1. Związki literatury i historii w programach nauczania języka polskiego ; 2. O historycznych kontekstach w podręcznikach do języka polskiego: Podręczniki jako narzędzie kształcenia świadomości historycznej uczniów ; Problematyka aksjologiczna podręczników ; Miejsce Sienkiewicza jako autora powieści historycznych w programach i podręcznikach szkolnych ; 3. Treści polonistyczne w podręcznikach historii ; R. V. ZAINTERESOWANIA HISTORYCZNE MŁODZIEŻY: R. VI. CZYTANIE KSIĄŻEK HISTORYCZNYCH PRZEZ MŁODZIEŻ: 1. Doświadczanie historii w lekturze objętej rygorami szkolnego przymusu ; 2. Sienkiewicza lekcja historii ; 3. Literackie obrazy heroizmu w świadectwach II wojny światowej ; R. VII. KSZTAŁCENIE ŚWIADOMOŚCI HISTORYCZNEJ NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO: 1. Świadomość historyczna uczniów ; 2. Postacie historyczne jako wzorce osobowe w odbiorze uczniów ; 3. Nauczyciel języka polskiego wobec historii ; 4. Uwarunkowania kształcenia nauczycieli języka polskiego i historii: Przygotowanie studentów polonistyki do integracji literatury i historii ; Scalanie treści kształcenia na studiach historycznych.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106527 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 232-242.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej