Katalog centralny
Katalog czasopism
Bibliografia województwa podkarpackiego 2008 -
Bibliografia województwa podkarpackiego 2000-2007
Bibliografia regionalna 1996-1999
Kartoteka zagadnieniowa
á
â
ă
ä
ç
č
ď
đ
é
ë
ě
í
î
ľ
ĺ
ň
ô
ő
ö
ŕ
ř
ş
š
ţ
ť
ů
ú
ű
ü
ý
ž
®
€
ß
Á
Â
Ă
Ä
Ç
Č
Ď
Đ
É
Ë
Ě
Í
Î
Ľ
Ĺ
Ň
Ô
Ő
Ö
Ŕ
Ř
Ş
Š
Ţ
Ť
Ů
Ú
Ű
Ü
Ý
Ž
©
§
µ
Ponieważ twórczość Kazika Staszewskiego, frontmana Kultu i jednej z najciekawszych postaci polskiej sceny muzycznej, (...) nie ogranicza się tylko do jednego zespołu, Weiss zapowiedział powstanie kolejnych „Białych Ksiąg”. Po ośmiu latach od premiery pierwszej, „kultowej części”, przyszedł czas na opracowanie solowej twórczości Staszewskiego.
„Kazik. Biała Księga” to wbrew pozorom nie tylko pozycja dla miłośników jej tytułowego bohatera. To niezwykle ciekawa historia popularnego wokalisty, który biorąc pod uwagę fakt, iż w zespole o muzycznie jasno obranym kierunku nie ma miejsca na odważne eksperymenty gatunkowe, postanawia równolegle rozpocząć solową karierę, stając się jednym z pierwszych propagatorów rapu w Polsce.
Klasyczne, dziennikarskie pióro Weissa w połączeniu z lekkim, charakterystycznym stylem opowiadania Kazika sprawiają, że „Białą Księgę” czyta się bardzo szybko. Autor umiejętnie przeplata wątki biograficzne ze wspomnieniami osób pośrednio i bezpośrednio zaangażowanych w powstawanie kolejnych nagrań. Wrażenie robi liczba osób, przepytanych przez Weissa, by na każdą kwestię czytelnicy mieli okazję spojrzeć z kilku stron. Kazik z kolei ujmuje swoim bezpośrednim językiem, sprawiając wrażenie faceta, który przy szklance piwa sypie anegdotami jak z rękawa.
„Biała Księga” z oczywistych względów nie jest tak obszerna, jak jej starsza siostra poświęcona Kultowi, natomiast wydanie tego albumu jest równie imponujące. Duża, solidnie oprawiona, z ogromną liczbą zdjęć, przeczy powiedzeniu, by nie oceniać książki po okładce. W tym przypadku wygląd zewnętrzny słusznie sugeruje, z jak świetnym produktem mamy do czynienia.