378391
Książka
W koszyku
WPROWADZENIE: W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej ; Cz. 1. DYDAKTYKA SPECJALNA - ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym - uwagi historyczne ; Dydaktyka specjalna - teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych ; Dydaktyka specjalna - system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych. Cz. II. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE: Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ; Tyflodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku ; Surdodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu ; Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza - kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą ; Dydaktyka resocjalizacyjna - kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym ; Dydaktyka korekcyjna - kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Cz. III. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE: Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia - dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe - dydaktyka edukacji międzykulturowej ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy. Cz. IV. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEDOOKREŚLONE: Kształcenie uczniów głuchoniewidomych ; Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością - poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju ; Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone - nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia ; WYBRANE ASPEKTY PRAWNE: Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych ; ZAMIAST ZAKOŃCZENIA: Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd "jedności w zróżnicowaniu" ze względu na uczestników procesu kształcenia.
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-105887 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej