367689
Książka
W koszyku
Rozdz. I. NAUKI PRAWNE I SPOŁECZNE WOBEC PROBLEMU OSÓB POWRACAJĄCYCH DO PRZESTĘPSTWA: 1.1. Przestępczość powrotna w ujęciu prawnym ; 1.2. Społeczno-demograficzna i kryminologiczna sylwetka osób powracających do przestępczości ; 1.3. Przeobrażenia wychowawczej funkcji kary pozbawienia wolności. Dylematy polskiej "pedagogiki więziennej". Rozdz. II. TEORETYCZNO-METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ PROCESU STAWANIA SIĘ RECYDYWISTĄ: 2.1. Rodowód jakościowych metod badań nad przestępczością ; 2.2. Założenia paradygmatu interpretatywnego. Symboliczny interakcjonizm jako perspektywa teoretyczna ; 2.3. Interakcyjne ujęcie procesu stawania się przestępcą ; 2.4. Metodologia teorii ugruntowanej w badaniu karier instytucjonalnych: 2.4.1. Sposoby zbierania materiału empirycznego, 2.4.2. Więzienie jako teren badań naukowych, 2.4.3. Opis Uczestników badań. Rozdz. III. KARIERA INSTYTUCJONALNA OSÓB POWRACAJĄCYCH DO PRZESTĘPSTWA: 3.1. Progresywny porządek doświadczania instytucji ; 3.2. Partycypowanie na obrzeżach ; 3.3. Karierowicze instytucjonalni i Partycypujący na obrzeżach w warunkach izolacji więziennej. Rozdz. IV. OSWAJANIE WIĘZIENIA: 4.1. Pokonywanie miejsca: 4.1.1. Emocje towarzyszące byciu umieszczonym w więzieniu po raz pierwszy, 4.1.2. Typy nowo przybyłych, 4.1.3. Taktyki unikania opresji i wytwarzania środowiska opresji, 4.1.4. (Re)negocjowanie swojego statusu, 4.1.5. Taktyki wspierające ; 4.2. Pokonywanie czasu: 4.2.1. Neutralizowanie, 4.2.2. Porządkowanie ; 4.3. Relacje Pokonujących: 4.3.1. Relacja oparta na antagonizmach, 4.3.2. Relacja "uczeń - mistrz", 4.3.3. Relacje oparte na respekcie. Rozdział V. OSWAJANIE WOLNOŚCI: 5.1. Uwarunkowania przyjętego stylu życia w więzieniu ; 5.2. Autoprezentacja Zasługującego na wolność: 5.2.1. Strategie autoprezentacji, 5.2.2. Zarządzanie dowodami zmiany ; 5.3. Strategie unikania i opóźniania powrotu do więzienia ; 5.4. Partnerki życiowe Recydywistów oraz ich rola w rozwoju i hamowaniu kariery instytucjonalnej mężczyzn powracających do przestępczości. Rozdz. VI. KONTEKST PEDAGOGICZNY I RESOCJALIZACYJNY PROCESU STAWANIA SIĘ RECYDYWISTĄ I KARIERY INSTYTUCJONALNEJ: 6.1. Wzory karier instytucjonalnych recydywistów w perspektywie pedagogicznych przesłanek prawno-społecznego systemu zapobiegania demoralizacji i przestępczości ; 6.2. Wizerunkowe gry Karierowiczów instytucjonalnych ; 6.3. Strategie powstrzymywania się Recydywistów przed powrotnością do przestępczości ; 6.4. "Kasowanie" tożsamości dewiacyjnej z perspektywy "nowej" pedagogiki resocjalizacyjnej.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [395]-410.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej