369113
Książka
W koszyku
R. 1. GLOBALIZACJA I HANDEL MIĘDZYNARODOWY W PERSPEKTYWIE HISTORYCZNE J I TEORETYCZNE J: Wprowadzenie: Janusowe oblicze globalizacji ; Historyczny wymiar globalizacji ; Ewolucja teorii handlu międzynarodowego: od merkantylizmu do przestrzeni produktowej ; R. 2. FIRMA MIĘDZYNARODOWA JAKO PRZEDMIOT BADAŃ: Złożoność firmy międzynarodowej ; Siła ekonomiczna firmy międzynarodowej ; Otoczenie instytucjonalne ; Znaczenie umiędzynarodowienia firm z gospodarek transformacyjnych dla teorii firmy międzynarodowej ; R. 3. MOTYWY UMIĘDZYNARODOWIENIA DZIAŁALNOŚCI FIRMY: Poszukiwanie rynku i efektywności ; Poszukiwanie zasobów ; Inne motywy ; R 4. FORMY UMIĘDZYNARODOWIENIA DZIAŁALNOŚCI: Sposoby obsługi rynków zagranicznych ; Uwarunkowania wyboru form umiędzynarodowienia ; R 5. TEORIE FIRMY MIĘDZYNARODOWEJ: Perspektywa ekonomiczna: w poszukiwaniu efektywności ; Perspektywa organizacyjna: w poszukiwaniu zasobów i kompetencji ; Perspektywa instytucjonalna: w poszukiwaniu interesariuszy ; R. 6. STRATEGIE FIRMY MIĘDZYNARODOWEJ: DYLEMATY INTEGRACJI, RESPONSYWNOŚCI I UCZENIA SIĘ: Mentalność strategiczna firmy ; Presje kształtujące strategie firm międzynarodowych ; Teoretyczne opcje strategiczne ; R. 7. STRUKTURY FIRM MIĘDZYNARODOWYCH: Podstawowe cechy struktury organizacji ; Struktury firm w procesie umiędzynarodowienia ; Zasady projektowania struktury organizacyjnej ; Rola centrali, regionów i filii ; Struktura jako sieć i heterarchia ; R. 8. ZARZĄDZANIE OPERACYJNE: ŁAŃCUCH WARTOŚCI FIRM MIĘDZYNARODOWYCH: Łańcuch wartości ; Lokalizacja operacji w ramach globalnego łańcucha wartości ; Integracja pionowa firmy w ramach łańcucha wartości ; Łańcuch wartości w początkowej fazie umiędzynarodowienia ; Zaangażowanie kapitałowe w budowę ogniw międzynarodowego łańcucha wartości ; R. 9. ZARZĄDZANIE FINANSAMI FIRMY MIĘDZYNARODOWEJ: Co różni finanse firmy międzynarodowej i firmy lokalnej? ; Struktura i koszt kapitału firm międzynarodowych ; Zarządzanie ryzykiem finansowym w firmie międzynarodowej ; Finansowe motywy przejęć w strategii umiędzynarodowienia.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.44 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej