369130
Książka
W koszyku
Rozdz. 1. KOMUNIKACJA KULTUROWA: 1. Pojęcie, 2. Komunikacja i jej nawiązanie, 3. Komunikacja jako spotkanie, 4. Jakie są granice komunikacji?, 5. Aktualne problemy komunikacji kulturowej ; Rozdz. 2. MIĘDZYNARODOWOŚĆ JAKO PŁASZCZYZNA KOMUNIKACJI: 1. Międzynarodowość: zmiana perspektywy, 2. Międzynarodowość: dwie jej postaci, 3. Międzypaństwowość czy międzykulturowość? Komunikowanie międzynarodowe jako czynnik stosunków międzynarodowych, 4. Transgraniczność fizyczna i kulturowa, 5. Rola obywatela: dyplomacja obywatelska, 6. Komunikowanie polityczne, 7. Komunikowanie międzynarodowe, 8. Wielokulturowość a międzynarodowość, 9. Komunikacja międzykulturowa ; Rozdz. 3. EWOLUCJA MODELI KOMUNIKACJI I KOMUNIKOWANIA: 1. Tradycyjne modele komunikacji, 2. Późniejsze modele komunikowania, 3. Społeczne funkcje komunikowania, 4. Potrzeba zmiany modelu komunikacji, 5. Zmiany zachodzące w poszczególnych składnikach modeli tradycyjnych, 6. Nowe spojrzenia na akt komunikacji ; Rozdz. 4. WPROWADZENIE DO TEORII KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ: 1. Spotkanie międzykulturowe, 2. Podejścia emiczne i eticzne, 3. Media - narzędzia przekazywania treści - źródłem zróżnicowania, 4. Różnice cywilizacyjne. Technologiczne uwarunkowania różnic w komunikacji medialnej. Pierwotna i wtórna oralność wg Waltera J. Onga, 5. Komunikacja uczestnicząca (participatory communication) ; Rozdz. 5. KOMUNIKOWANIE W ZMIENIAJĄCYM SIĘ SPOŁECZEŃSTWIE: 1. Źródła wiedzy o komunikacji międzynarodowej, 2. Najważniejsze amerykańskie badania nad mediami, 3. Badania nad mediami wyrażają społeczną zmianę ; Rozdz. 6. ROLA ZMYSŁÓW W PROCESIE KOMUNIKACJI: 1. Pierwotny poziom kulturowy, 2. Orientacja proksemiczna - miejsce w przestrzeni, 3. Dotyk, 4. Smak, 5. Węch, 6. Słuch, 7. Wzrok. Przekaz wizualny ; Rozdz. 7. MEDIA, ICH CHARAKTER I PRZEMIANY: 1. Media - narzędzia zapośredniczenia, 2. Wiedza o mediach jako episteme i techne, 3. Nauka o mediach, 4. Media - ich definicja, 5. Granice mediów, 6. Konwergencja mediów, 7. Historia mediów jako dzieje komunikacji społecznej, 8. Inne typy mediów, 9. Media miejsca i media czasu, 10. Media w świetle nowych pojęć, 11. Przemiany mediów współczesnych ; Rozdz. 8. MARKETING MEDIÓW W PONOWOCZESNEJ POLSCE: 1. Problem, 2. Zmiana zapośredniczenia, 3. Dwa rodzaje marketingu, 4. Marketing mediów w świetle Consumer Culture Theory (CCT) ; Rozdz. 9. KULTURA I JEJ MIEJSCE W KOMUNIKACJI LUDZKIEJ: 1. Kultura a jednostka, 2. Kultura i cywilizacja, 3. Obecność świata materialnego i świata duchowego w kulturze, 4. Kultura jako nastawienie na wartości, 5. Kultura jako komunikacja, 6. Fragmentaryzacja społeczna ; Rozdz. 10. KULTUROWE POSTACIE KOMUNIKACJI: 1. Style poznawcze, 2. Język, 3. Style komunikacji, 4. Ramowanie medialne, 5. Metafora, 6. Gatunki, 7. Dyskurs ; Rozdz. 11. ZARZĄDZANIE KULTURĄ W DZISIEJSZYCH CZASACH. KULTURA Z CZTERECH PERSPEKTYW: SPOŁECZNEJ, NARODOWEJ, GLOBALNEJ I EUROPEJSKIEJ: 1. Wstęp, 2. Konkurs pianistyczny jako przykład, 3. Zarządzanie kulturą, 4. Finansowanie kultury, 5. Źródła wpływu, 6. Kierunki rozwoju, 7. Zakończenie: modernizacja polskiej kultury ; Rozdz. 12. TYPY KULTUR NARODOWYCH W PERSPEKTYWIE KOMUNIKACJI: 1. Charakter społeczny i charakter narodowy, 2. Analiza kultur: dominacja - współistnienie - współpraca, 3. Typy kultur według Geerta Hofstedego, 4. Typy kultur według Alfonsa Trompenaarsa ; Rozdz. 13. EUROPEJCZYCY W ŚWIETLE WYMIARÓW KULTURY: 1. Wstęp, 2. Źródła zróżnicowań, 3. Inteligencja a różnice zamożności, 4. Narody europejskie w świetle ustaleń Geerta Hofstedego, 5. Kontekst, 6. Preferencje kulinarne, 7. Narody europejskie w świetle badań nad metaforami kulturalnymi. Metafory narodów europejskich, 8. Przykłady dwu narodów europejskich ; Rozdz. 14. DZIECI TRZECIEJ KULTURY: 1. Wstęp, 2. Dzieci trzeciej kultury i ich świat, 3. Osobowość dzieci trzeciej kultury, 4. Umiejętności praktyczne dzieci trzeciej kultury, 5. Problemy dzieci trzeciej kultury.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [483]-499. Indeks.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej