367100
Książka
W koszyku
(Dziennikarstwo i Świat Mediów)
I.WPROWADZENIE: 1. Od prasoznawstwa do medioznawstwa. Perspektywa naukowego globtrotera ; 2. Nauki o mediach i komunikacji społecznej jako nowa dyscyplina nauk humanistycznych ; II. PŁYNNA MEDIALNOŚĆ: 1. Panta rei, czyli teoria komunikowania wobec wyzwań nowych mediów ; 2. Pochwała medioznawstwa, czyli renesans McLuhana ; 3. Rwący nurt informacji ; 4. Polska łódka, europejskie morza i światowy ocean. Żeglując ku społeczeństwu globalnej informacji ; III. MEDIAMORFOZA: 1. Jima Banistera taksonomia mediów - próba uniwersalnej klasyfikacji medialnej ; 2. Perspektywa mediamorfozy jako transformacji systemu mediów ; 3. Radiomorfoza w kontekście ewolucji, adaptacji i konwergencji mediów ; 4. Książka i czytelnictwo: trwanie i zmiana w erze cyfrowej ; 5. Nowe wino w nowym bukłaku - gazeta na iPadzie? ; 6. Ontologia Internetu ; 7. Internet jako paradoks ; IV. SOCJOMORFOZA: 1. Społeczeństwo informacyjne i jego teoretycy ; 2. Społeczeństwo masowe, informacyjne, sieciowe czy medialne? ; 3. Media jako czynnik zróżnicowania społecznego ; 4. Strategia Lizbońska budowy europejskiego społeczeństwa informacyjnego ; 5. Komórka w naszej chacie ; 6. Pokolenie SMS-u w rozwiniętym społeczeństwie informacyjnym ; 7. Od ludzi Turinga do pokolenia sieciaków. Rola narzędzi informacyjnych i komunikacyjnych w kształtowaniu osobowości społecznej ; V. MEDIATYZACJA SFERY PUBLICZNEJ: 1. Wprowadzenie do komunikowania politycznego. Wstęp do wydania polskiego Briana McNaira ; 2. Przełamywanie partyjnego monopolu mediów ; 3. Władza czy panowanie mediów? ; 4. Wolność słowa w obszarze komunikacji społecznej ; 5. Lewica a media ; 6. Opozycja w cyberprzestrzeni ; VI. NIEBEZPIECZNE MEDIA: 1. Walka i terroryzm w zmediatyzowanym świecie: nowy paradygmat rozproszonej wojny ; 2. Sieć Al-Kaidy, Al-Kaida w sieci ; 3. Władcy słów: politycy, media i prawnicy wobec terroryzmu i terrorystów ; 4. Terrorwizja. "Wstrząsające" wydarzenia medialne jako element kultury strachu ; 5. Dziennikarze i terroryści: rozgłos czy riposta? ; 6. Skandal czy spektakl? ; 7. Czarny PR - praktyka, historia i teoria. Etyka? ; VII. DZIENNIKARSTWO NA ROZDROŻU: 1. Poskramianie dziennikarzy. Instrumentarium demokracji dyktatorskiej ; 2. Od tabloidów do tabloidyzacji mediów ; 3. Dziennikarstwo śledcze: źródła, przecieki, oczyszczalnia ścieków czy czarny PR (zatruta studnia)? ; 4. Jak wolne mass media psują demokrację ; 5. Etyka i media: między wolnością, odpowiedzialnością i profesjonalizmem ; 6. Zarządzanie jakością w dziennikarstwie jako odzyskiwanie wiarygodności służby publicznej ; 7. Komunikowanie jest najważniejsze... w sytuacjach wielkich kataklizmów, katastrof, krachów i skandali, aktów terrorystycznych ; VIII. EDUKACJA MEDIALNA: 1. Surfowanie czy żeglowanie w cyberprzestrzeni, czyli o wychowaniu człowieka medialnego i mobilnego homo internetus ; 2. Mobilny multikomputer w rękach dziecka, czyli o konieczności edukacji medialnej ; 3. Nowa edukacja medialna w społeczeństwie ryzyka i katastrof ; IX. DOKĄD NIESIE NAS WARTKI NURT MEDIÓW?: 1. Quo vadis, media? Gdzie zdążają media masowe? ; 2. iPad, czyli dokąd prowadzą nas najnowsze media? Gizmo czy nasz drugi mózg? ; 3. Gazeta - wymierający gatunek. Mane, tekel, fares?
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97305 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na s. red. i 4 s. okł. błędnie zapisany ISBN: 97883-242-1651-2.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [563]-574. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej