369834
Książka
W koszyku
I. ORGANIZACJA: 1. Przypadek: akredytacja, 2. Czym jest organizacja?, 3. Otoczenie organizacji, 4. Cykl życia organizacji; II. ZARZĄDZANIE: 1. Przypadek: dzień prezesa, 2. Na czym polega zarządzanie?, 3. Charakterystyka zarządzania, 4. Role kierownicze, 5. Menedżer doskonały, Zarządzanie na przełomie wieków; III. PODEJMOWANIE DECYZJI W ORGANIZACJI: 1. Umiejętność podejmowania decyzji, 2. Proces podejmowania decyzji; IV. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE: 1. Znaczenie, elementy i typy strategii, 2. Przegląd głównych koncepcji strategii organizacyjnej, 3. Podstawowe metody analizy strategicznej; V. PLANOWANIE: 1. Przypadek: salon odnowy biologicznej, 2. Istota planowania, 3. Wymiary procesu planowania, 4. Etapy procesu planowania, 5. Rozwój firmy a planowanie, 6. Rodzaje planów, 7. Przyczyny niepowodzeń w planowaniu; VI. KONTROLA I CONTROLLING; VII. STRUKTURY ORGANIZACYJNE: 1. Przypadek: "Centroprojekt", 2. Budowa organizacji i sposoby jej charakteryzowania, 3. Formalizacja, 4. Rozmieszczenie uprawnień decyzyjnych, 5. Typy struktur organizacyjnych, 6. Typy idealne struktur w teorii H. Mintzberga, 7. Projektowanie struktur organizacyjnych, 8. Funkcje struktury; VIII. ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE: MOTYWACJA, PRZYWÓDZTWO, KULTURA ORGANIZACYJNA; IX. ZARZĄDZANIE POTENCJAŁEM SPOŁECZNYM ORGANIZACJI: 1. Funkcja zarządzania potencjałem społecznym organizacji, 2. Planowanie personelu, 3. Rekrutacja i selekcja, 4. System ocen pracowników, 5. Wynagradzanie, 6. Rozwój personelu, 7. Planowanie karier, 8. Strategiczne zarządzanie potencjałem społecznym organizacji; X. ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI; XI. ZARZĄDZANIE ZMIANAMI W ORGANIZACJI; XII. ZARZĄDZANIE MIĘDZYNARODOWE: 1. Przypadek: historia globalnej firmy Alfa-Laval, 2. Procesy umiędzynarodowienia i globalizacji, 3. Handel międzynarodowy, 4. Rozpowszechnienie gospodarki rynkowej, 5. inwestycje zagraniczne, 6. Organizacje i porozumienia międzynarodowe, 7. Ujednolicenie wzorców, 8. Przypadek: niezadowolona słuchaczka, 9. Specyfika zarządzania międzynarodowego; XIII. ZARZĄDZANIE MIĘDZYKULTUROWE: 1. Przypadek: IKEA, 2. Zarządzanie międzykulturowe, 3. Pojęcie kultury, 4. Kultura a zarządzanie; XIV. ORGANIZACJE I ZARZĄDZANIE - KIERUNKI, KONCEPCJE, PUNKTY WIDZENIA: 1. Kierunek naukowego zarządzania, 2. Kierunek administracyjny, 3. Kierunek human relations, 4. Podejście systemowe, 5. Koncepcje gry organizacyjnej, 6. Koncepcja równowagi organizacyjnej, 7. "Nowa fala" w zarządzaniu, 8. Postmodernizm w zarządzaniu.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.1 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej