367144
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. WSTĘP DO BADAŃ HISTORYCZNYCH: 1. Realizacja przedmiotu wstęp do badań historycznych. Stan obecny i postulaty na przyszłość / Maciej Szczurowski; 2. Wstęp do badań historycznych w edukacji studentów historii / Edward A. Mierzwa; 3. Jak uczyć podstaw warsztatowych młodych adeptów historii / Jerzy Wojciechowski; 4. Problem zajęć "warsztatowych" na studiach historycznych. Kilka refleksji / Jacek Pietrzak; 5. Kilka uwag o wstępie do badań historycznych / Andrzej Korytko; 6. Linguistic turn, postmodernizm, narzędzia narracji i inne współczesne dylematy filozoficzne - metodologiczne historii a treści nauczania wstępu do badań historycznych / Maciej Szczurowski; 7. Warsztat badawczy historyka w dobie rewolucji informatycznej / Krzysztof Narojczyk; 8. Nowy przedmiot - Popularyzacja wiedzy historycznej jako uzupełnienie wstępu do badań historycznych / Danuta Szlachcic - Dudzicz; 9. Wstęp do badań historycznych jako przedmiot uniwersytecki postrzegany przez studenta I roku historii / Marta Sienkiewicz; 10. O zastosowaniu skanera w pracy historyka / Aleksander Bołdyrew; 11. Internet a warsztat naukowy historyka / Radosław Bania; 12. Prawo autorskie ważnym uzupełnieniem wiedzy historycznej / Janusz Rybiński, II. NAUKI POMOCNICZE HISTORII: 1. Nauki pomocnicze historii - realizacja przedmiotu i propozycje zmian / Wanda Krystyna Roman; 2. Nauki pomocnicze historii - stare i nowe problemy dydaktyczne / Jan Chańko; 3. Formy kształcenia w zakresie nauk pomocniczych historii na Uniwerystecie Szczecińskim. Stan obecny i postulaty / Agnieszka Gut; 4. Nauki pomocnicze historii a warsztat naukowy historyka / Henryk Stańczyk; 5. O potrzebie poszerzenia zasięgu nauk pomocniczych historii w warsztacie naukowym historyka - specjalisty dziejów najnowszych / Arkadiusz Adamczyk; 6. Nauki pomocnicze widziane oczami studenta historii / Agnieszka Kowalska; 7. W sprawie przedmiotu nauki pomocnicze historii / Stefan M. Krakowski; 8. O integrującej roli źródłoznawstwa wśród nauk pomocniczych historii / Maciej Szczurowski; 9. Podstawy metodologiczne w pedagogicznych badaniach z zakresu historii wychowania / Włodzimierz Goriszowski; 10. Nauki pomocnicze i posiłkujące w badaniach nad historią techniki / Zygmunt Kazimierski; 11. O potrzebie, możliwościach i perspektywach studiów nad historią dawnego uzbrojenia i ubioru wojskowego - kilka uwag / Marek Dutkiewicz, III. ARCHIWISTYKA: 1. Cel, zakres i sposoby oraz pierwsze doświadczenia z realizacji programu specjalności archiwalnej w Instytucie Historii WSP / Wanda Krystyna Roman; 2. Zapotrzebowanie w Polsce na specjalistów z dziedziny archiwistyki / Danuta Szlachcic - Dudzicz; 3. Czego oczekujemy podejmując studia z archiwistyki? / Małgorzata Dobrowolska; 4. Rola Archiwum Państwowego w Piotrkowie Trybunalskim w procesie dydaktycznym studiów historyczno - archiwalnych / Wanda Krystyna Roman; 5. Praktyki studenckie w Archiwach Państwowych - głos w dyskusji / Roman Stelmach; 6. Miejsce metod komputerowych we współczesnym archiwum / Krzysztof Narojczyk; 7. Informacja o działalności Archiwum Państwowego w Piotrkowie Trybunalskim w dziedzinie upowszechniania wiedzy i praktyki archiwalnej / Krzysztof Łapiński; 8. Proces kształcenia archiwistów na przykładzie Policealnego Studium Informacji, Archiwistyki, Księgarstwa / Tomasz Matuszak
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej