378257
Book
In basket
Tytuły utworów klawesynowych François Couperina zastanawiały kolejne pokolenia wykonawców i słuchaczy. Wiele owych tytułów odnosi się do przedstawień teatralnych, inne są portretami - życzliwymi lub satyrycznymi - postaci z kręgu kompozytora: dworzan, arystokratów, muzyków, aktorów i aktorek. Niniejsza książka otwiera drzwi do świata Couperina. Jane Clark zapoznaje nas z postaciami zaludniającymi Pieces de Clavecin, których życie - czasem dramatyczne a nawet skandalizujące - zilustrowane zostało cytatami z ówczesnych listów, pieśni i muzycznych epigramatów. Derek Connon bada świat literacki i teatralny, w którym obracał się kompozytor, szczególnie rywalizujące ze sobą zespoły Comediés - francuski i włoski, ten ostatni z jego powiązaniami z improwizowaną commedia dell’arte. Sercem książki jest analityczny katalog poszczególnych części wszystkich 27 Ordres przedstawiający to, co wiadomo na temat znaczenia każdego z tytułów. Nawet dla współczesnych kompozytora nie każda aluzja była czytelna; tam zaś, gdzie znaczenie tytułu pozostaje tajemnicą, zostały przedstawione alternatywne możliwości. [Astraia, 2014]
Availability:
There are copies available to loan: sygn. Wyp.Muz.Księg 2598 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 208-214. Indeks.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again