367100
Książka
W koszyku
Rozdz. I. Aktualność i skuteczność belcanto. Kunszt wokalny, ekspresja interpretacji. Rozdz. II. Kastrat - pierwsza primadonna. Primadonna w złotym wieku belcanto. Fascynacja głosem i osobowością śpiewaczki inspiracją dla skomponowania głównej partii w dziele operowym. Wielkie primadonny w złotym wieku belcanto. Kariera i losy niektórych. Rozdz. III. Kulminacja akcji dramaturgicznej, ekspresji interpretacyjnej i wirtuozerii wokalnej. Inspiracja i fascynacja głosem oraz osobowością śpiewaczki jako jeden z faktorów determinujących styl skomponowania danej partii. Vincenzo Bellini - finały poszczególnych oper: Beatrice di Tenda, Il Pirata, La Straniera, Norma. Gaetano Donizetti - tematy i moduły dramaturgiczne finałów oper: Maria Stuarda, Anna Bolena, Roberto Devereux, Parisina d'Este, Lucia di Lammermoor, Gemma di Vergy, Gabriella di Vergy, Caterina Cornaro, Pia de' Tolomei, Fausta, Poliuto lub Les Martyrs, Lucrezia Borgia, Belisario, Maria di Rudenz, Maria di Rohan, Sancia di Castiglia, Imelda de Lambertazzi, Rosmonda d'Inghilterra. Rozdz. IV. Primadonna dzisiaj, czyli śpiewaczka we współczesnym teatrze operowym. Czy młode artystki są przygotowane do podjęcia pracy w teatrze? Autorytet dyrygenta i tyrania reżyserów a kryzys teatru operowego.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2526 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [141]-142. Indeks.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej