375257
Book
In basket
1. W POSZUKIWANIU SAMODZIELNOŚCI: Problem samodzielności myślenia i działania. Struktura i problem w procesie kształcenia. Wiadomości, wiedza i działanie. Proces samokształcenia. 2. OD ROZUMU DO MĄDROŚCI: Homo sapiens - podmiot edukacji szkolnej. O kulturze pedagogicznej. Kształcenie przez całe życie. 3. OD HETERONOMII DO AUTONOMII: Autonomia człowieka jako cel i szansa edukacyjna. Edukacja intelektualna a rozwój osobowości. Jedność osobowości a wielostronność wychowania. Problem wielostronności w nauczaniu literatury. 4. INNE DROGI WYCHOWANIA: Warunki reformowania pracy wychowawczej szkoły. O koncepcji wychowania zdrowotnego. Praca a inne formy działalności człowieka. Wychowawcza funkcja podręcznika szkolnego. Wychowawcze wartości pracy grupowej. 5. NAUCZYCIEL CZY WYCHOWAWCA: Problem osobowości nauczyciela. O twórczości nauczycielskiej. Nowe tendencje w kształceniu nauczycieli. Doskonalenie nauczycieli czy doskonalenie szkół. 6. KU SZKOLE NOWOCZESNEJ: Funkcje szkoły i ich przemiany. Poczynania innowacyjne w systemie szkolnym. Szkoła jako przedmiot badań porównawczych. Nauki o wychowaniu a system edukacji narodowej. Nowy wariant reformy szkolnej.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. F.8-37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Notes:
General note
Wydanie książki na podstwie opracowania z roku 1999.
Bibliography, etc. note
Bibliografia Wincentego Okonia na stronach 379-386.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again