378325
Book
In basket
(Horyzonty Nowoczesności : teoria, literatura, kultura ; t. 61)
Książka François Soulages'a szkicuje kontury nowej estetyki fotografii, stawiając pytanie o status fotografii jako sztuki. Wychodząc z założenia, że fotografia nie odwzorowuje bezpośrednio rzeczywistości, lecz ją kreuje, autor stara się stworzyć nowy słownik estetyczny, odwołujący się głównie do filozofii i psychoanalizy. Refleksji teoretycznej towarzyszą interesujące interpretacje poszczególnych dzieł, w związku z czym książkę czytać można zarówno jako rozprawę teoretyczną, jak i świadectwo estetycznej wrażliwości. Koncentruje się ona wokół trzech głównych problemów: Jaka jest reakcja między fotografią a rzeczywistością? Czym charakteryzuje się dzieło fotograficzne jako autonomiczne dzieło sztuki? Co sprawiło, że sztuka fotograficzna znalazła się ostatnio w samym centrum sztuki współczesnej? [Universitas, 2007]
PIERWSZY MOMENT: od rzeczywistości do fotograficzności ; 1. Przedmiot reportażu: od iluzji ku kreacjom ; 2. Od przedmiotu portretu do ogólnego przedmiotu fotografii: "to, co zostało odegrane" ; 3. Przedmiot w ogólności: realność niemożliwa do sfotografowania ; 4. Przedmiot fotograficzny: fotograficzność ; DRUGI MOMENT: dzieło fotograficzne ; 5. Od bez-sztuki do sztuki ; 6. Wykonanie dzieła ; 7. Dzieło i świat ; 8. Dzieło krytyczne ; TRZECI MOMENT: sztuka fotograficzna ; 9. Współtworzenie ; 10. Przeniesienie ; 11. Odniesienie ; 12. Zapis, Zamknięcie.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. Wyp.Muz.Księg 1957 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 405-420. Indeks.
Target audience note
Podręcznik akademicki.
Reviews:
Other editions:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again