369113
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logopedy)
I. TEORIA: 1. Dysleksja oraz umiejętność czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia ; 2. Neurobiologia dysleksji ; 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji ; 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: od teorii do praktyki ; 5. Procesy wzrokowe ; 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja ; 7. Dysleksja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania ; 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych. II. PRAKTYKA: 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki ; 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania ; 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej ; 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego ; 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania ; 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego ; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej ; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych ; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia ; 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolnotariuszami ; 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania ; 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu ; 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 483-[522]. Indeks.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej