367001
Książka
W koszyku
(Edukacja : teorie kształcenia i wychowania / [Uniwersytet Łódzki])
R. I. DIAGNOZA ROZCHWIANEGO ŚWIATA W ŚWIETLE WYBRANYCH GŁOSÓW INTELEKTUALISTÓW: Wprowadzenie ; 1. Niezrównoważony styl życia współczesnego człowieka: Patologiczny model transformacji społeczeństw i narodów po II wojnie światowej ; Cnoty neoliberalizmu a chaos życia społecznego ; Kryzys jednostronnie kształtowanego człowieka XXI wieku ; 2. Człowiek wobec oczekiwań społecznych i gospodarczych: Człowiek masowy u schyłku cywilizacji technokratycznej ; Samotny konsument w zmerkantylizowanym społeczeństwie ; Aktywność zawodowa jednostki a neoliberalny rynek pracy ; 3. Natura i kultura podstawowymi środowiskami życia człowieka: Mechanicystyczny optymizm człowieka w relacji do natury ; Przedmiotowy stosunek człowieka Zachodu do świata przyrody ; Ponadczasowa rola kultury w harmonizowaniu życia człowieka ; R. II. IDEA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W SPOŁECZEŃSTWACH WIELOKULTUROWYCH: Wprowadzenie ; 1. Teoretyczne podejścia do zrównoważonego współistnienia wielokulturowych społeczeństw w perspektywie tworzenia się nowego paradygmatu społecznego: "Estetyczna gra" człowieka drogą do harmonizowania jego podstawowych natur według Fryderyka Schillera ; Antropologia strukturalna w ujęciu Claude‘a Levi-Straussa strategią rozwijania szacunku wobec Innych ; Szanse na zrównoważone współistnienie wielokulturowej społeczności globu w koncepcji Ernesto Laclau ; 2. Etapy kształtowania się idei zrównoważonego rozwoju w perspektywie kulturowej: Skromna pozycja kultury w świetle kształtowania się filarów zrównoważonego rozwoju ; Nowe podejście do roli kultury w realizacji zrównoważonego rozwoju wraz z nastaniem nowego tysiąclecia ; Nieustająca debata o relacji kultura-zrównoważony rozwój w drugiej dekadzie XXI wieku ; 3. Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju w podejściu teoretycznym i w świetle dotychczasowych doświadczeń: Paradygmat edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju ; Dekada Edukacji na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (2005-2014) ; Globalny Program Działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i wizja edukacji do 2030 roku ; R. III. MIĘDZYKULTUROWOŚĆ W EDUKACJI NA RZECZ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU: Wprowadzenie ; 1. Aksjologiczne fundamenty edukacji międzykulturowej i edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju: Hermeneutyczny wymiar edukacji międzykulturowej ; Aktualność pedagogiki kultury wobec potrzeby wychowania ku międzykulturowości i zrównoważonemu rozwojowi ; Humanistyczna wizja człowieka gotowego na międzykulturowe poznanie i zrównoważoną zmianę ; 2. Współczesne rozumienie edukacji międzykulturowej: Podejścia do wielokulturowości dzisiejszych społeczeństw ; Oczekiwania wobec edukacji międzykulturowej ; Przesłanki na rzecz realizacji edukacji międzykulturowej 3.3. Budowanie zrównoważonego społeczeństwa w oparciu o edukację międzykulturową w polskiej szkole ; Kompetencja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju w pracy współczesnego nauczyciela ; Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczyciela na rzecz wzajemnego zrozumienia ; Prawo ucznia do współtworzenia wielokulturowego i zrównoważonego społeczeństwa.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105677 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [451]-483
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej