367117
Książka
W koszyku
CZ. I ETYKA OPISOWO-NORMATYWNA W TUTYSTYCE: R. I. TURYSTYKA - JEJ FUNKCJE ORAZ CZYNNIKI ROZWOJU: 1. Uwagi wstępne ; 2. Pojęcie turystyki i ruchu turystycznego ; 3. Charakterystyka usług turystycznych ; 4. Typologie turystów ; 5. Podziały turystyki i jej funkcje: Turystyka aktywnością gospodarczą ; Turystyka aktywnością wypoczynkowo-rekreacyjną ; Turystyka aktywnością zdrowotną ; Turystyka aktywnością kulturowo-poznawczą ; Turystyka aktywnością religijno-pielgrzymkową ; Turystyka aktywnością wychowawczo-edukacyjną ; 6. Czynniki rozwoju współczesnej turystyki ; R. II. PODSTAWOWE POJĘCIA ORAZ ZAGADNIENIA I PROBLEMY ETYKI: 1. Uwagi wstępne ; 2. Sokrates jako twórca i nauczyciel etyki ; 3. Sokratejskie rozumienie cnoty oraz sumienia ; 4. Arystoteles - pojęcie etyki oraz etyka "złotego środka" i "trzy formy przyjaźni ; 5. Etos (gr. ethos - obyczaj, zwyczaj ; 6. Dylemat etyczny (gr. dilemma - podwójna przesłanka) ; 7. Doktryna etyczna - koncepcja etyczna - zawodowy kodeks etyczny ; 8. Pojęcie etyki - podział etyki - moralność ; 9. Rozumienie wartości: Istnienie wartości ; Urzeczywistnianie wartości ; 10. Normy moralne ; 11. Relatywizm etyczny ; 12. Oceny moralne ; 13. Czy za świadczone dobro należy się nagroda? ; 14. Znaczenie etyki - czy możliwy jest ład (porządek) etyczny? ; R. III. ETYCZNE RELACJE TURYSTÓW Z MIESZKAŃCAMI ORAZ MIESZKAŃCÓW Z TURYSTAMI: 1. Uwagi wstępne ; 2. Etyczne aspekty relacji społecznych w turystyce ; 3. Etyka turysty wobec siebie ; 4. Etyka turysty wobec mieszkańców i innych turystów ; 5. Etyka mieszkańców wobec turystów ; 6. Etyka mieszkańców wobec innych mieszkańców ; R. IV. ZASADY ETYCZNO-ZAWODOWE DLA PRACOWNIKÓW SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO TWORZĄCYCH POLITYKĘ TURYSTYCZNĄ: 1. Uwagi wstępne ; 2. Samorządy terytorialne jako podmioty kształtujące regionalną i lokalną politykę turystyczną ; 3. Normy etyczno-zawodowe dla pracowników administracji samorządowej kształtujących politykę turystyczną ; R. V. ETYKA OSÓB ZAJMUJĄCYCH SIĘ PROMOCJĄ TURYSTYCZNĄ: 1. Uwagi wstępne ; 2. Promocja w turystyce i jej instrumenty ; 3. Etyczne aspekty w promocji turystycznej ; R. VI. ETYKA W ZRÓWNOWAŻONYM ROZWOJU TURYSTYKI: 1. Uwagi wstępne ; 2. Istota idei zrównoważonego rozwoju ; 3. Etyczne aspekty zrównoważonej turystyki ; R. VII. TURYSTYKA ODPOWIEDZIALNA ETYCZNIE: 1. Uwagi wstępne ; 2. Koncepcja turystyki odpowiedzialnej etycznie ; 3. Praktyczne aspekty turystyki odpowiedzialnej etycznie w kodeksach etycznych - wybrane przykłady ; 4. Turystyka odpowiedzialna etycznie - potrzeba dyskusji ; 5. Turystyka odpowiedzialna etycznie - dylematy edukacji ; CZĘŚĆ II ETYKA NORMATYWNA W TURYSTYCE – PROJEKT: R. VIII. KONCEPCJA ETYCZNA W ODNIESIENIU DO DZIAŁALNOŚCI TURYSTYCZNEJ: 1. Uwagi wstępne ; 2. Wartość naczelna - osoba ludzka oraz "norma personalistyczna". Wartość osoby ludzkiej ; 3. Inne wartości i normy komponujące się z wartością naczelną: Wartość Innego ; Wartość oraz norma tolerancji ; Wartość pracy oraz "godność ludzkiej pracy" ; Człowieczeństwo jako wartość etyczna oraz jej normy moralne ; Wartość prawdy (gr. aletheia, łac. veritas) i norma prawdomówności ; Klasyczne cnoty etyczne ; Turystyka jako kulturowo-etyczna podstawa urzeczywistniania wartości oraz wartości Innego i tolerancji ; 4. Etyka przekonań, powinności, obowiązków i odpowiedzialności ; R. IX. ZASADY ETYCZNO-ZAWODOWE DLA WŁAŚCICIELI ORAZ MENEDŻERÓW PRZEDSIĘBIORSTW TURYSTYCZNYCH W ZAKRESIE POLITYKI KADROWEJ: 1. Uwagi wstępne ; 2. Zasady etycznej konkurencji na wolnym rynku ; 3. Zasady etyczne świadczonej płacy - płacy sprawiedliwej ; 4. Zasady etyczne i zawodowe zatrudniania pracowników ; 5. Zasady etyczno-zawodowe nagradzania pracowników ; 6. Zasady etyczno-zawodowe karania pracowników ; R. X. ETOS ZAWODOWY WŁAŚCICIELI I MENEDŻERÓW PRZEDSIĘBIORSTW ORAZ SZEFÓW INSTYTUCJI I ORGANIZACJI TURYSTYCZNYCH: 1. Uwagi wstępne ; 2. Wartości osobowe jako podstawy urzeczywistniania etosów ; 3. Przypomnienie i rozwinięcie pojęcia etosu ; 4. Etos właścicieli przedsiębiorstw turystycznych ; 5. Etos menedżerów przedsiębiorstw turystycznych ; 6. Etos szefów instytucji oraz organizacji turystycznych ; 7. Etos przedsiębiorcy - menedżera w agroturystyce ; 8. Dylematy etyczne przedsiębiorcy i menedżera ; 9. Normy etyczno-zawodowe dla pracowników przedsiębiorstw, organizacji i instytucji turystycznych ; R. XI. ZASADY ETYCZNO-ZAWODOWE ORAZ ETOS ZAWODOWY DLA PRZEWODNIKÓW I PILOTÓW TURYSTYCZNYCH: 1. Uwagi wstępne ; 2. Dylematy etyczne przewodników oraz pilotów ; 3. Zasady etyczno-zawodowe pracy przewodników oraz pilotów ; 4. Etos zawodowy przewodników oraz pilotów turystycznych ; R. XII. URZECZYWISTNIANIE ETYKI W ZESPOLE PRACOWNICZYM A KODEKSY ETYCZNE: 1. Uwagi wstępne ; 2. Techniczne metody urzeczywistniania etyki w zespole pracowniczym ; 3. Kodeks etyczny. Racje uzasadniające przyjęcie kodeksu ; 4. Jak opracować kodeks etyczny ; 5. Wartości i normy moralne oraz zasady etyczno-zawodowe w kodeksie ; R. XIII. SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU - W TYM BIZNESU TURYSTYCZNEGO: 1. Uwagi wstępne ; 2. Przedmiotowy zakres odpowiedzialności biznesu oraz zasady (i normy) powszechnych obowiązków ; 3. Podmiotowy zakres odpowiedzialności oraz zasady (i normy) indywidualnych zobowiązań.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104853 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 183-186.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej