369834
Książka
W koszyku
Europejskie kino gatunkowe - w stronę opisu zjawiska ; Śmierć w sześciu odsłonach, czyli rzecz o niemieckim horrorze ; Od Körkarlen do Frostbiten. Osiemdziesiąt trudnych lat w historii szwedzkiego horroru ; Dziwne losy wytwórni Hammer ; Nie grzebcie trupów! O narodzinach, śmierci i zmartwychwstaniu horroru hiszpańskiego ; Horror all'italiana. Krótka historia włoskiego kina grozy ; Pewnego razu w Europie... - różnorodne oblicza spagetti westernu ; Spagetti post-apocalypse. Kino z odzysku ; Uchwycić niemożliwe, czyli o europejskim kinie science fiction ; W krainie Golema i robota - uwagi o czechosłowackim filmie fantastycznym ; Śmiejąca się ideologia - fenomen sowieckiej komedii muzycznej lat 30. XX wieku ; Jugosłowiański film partyzancki - geneza i przemiany gatunku ; Kogo kręci historia? Polskie kino historyczne ; PRL w kryminale, czyli zbrodnia (nie)doskonała. Peerelowskie filmy kryminalne ; Gangster alla polacca, czyli polski film gangsterski ; Jean-Pierre Melville - auteur maudit i gatunki ; Franco - Sade ; Erotyczne kino Tonto Brassa, czyli ekranowa praktyka nieskrępowanego libido ; Transcendencja w filmach Brunona Dumonta, czyli zwrot w stronę gatunku otwartego ; Podróż w ciemność czy ucieczka w stronę światła? Autorskie kino gatunków Nicolasa Windinga Refna ; Amerykańskie kino gatunkowe jako "palimpsest" europejskiego kina arthouse'owego - O hipertekstualnej strategii twórców Nowego Hollywoodu.
Książka zawiera pionierską na gruncie polskiego filmoznawstwa próbę opisu fenomenu europejskiego kina gatunkowego, tworzonego w obrębie najważniejszych kinematografii Starego Kontynentu. Odnajdziemy tu szkice poświęcone niemieckim, skandynawskim, włoskim, hiszpańskim i brytyjskim horrorom, reprezentantom lokalnej odmiany science fiction, sowieckiej komedii muzycznej, polskim kryminałom, jak też gatunkom charakterystycznym dla Europy: spaghetti westernom, giallo, filmom erotycznym czy jugosłowiańskim filmom partyzanckim. Autorzy zamieszczonych w tomie tekstów przybliżają także sylwetki mistrzów kina klasycznego (Jean-Pierre Melville, Sergio Leone, Mario Bava, Tinto Brass, Jesús Franco), jak i twórców współczesnych (Jörg Buttgereit, Nicolas Winding Refn, Bruno Dumont). Publikacja ta wypełnia lukę w badaniach kina gatunkowego w Polsce, udowadniając, że europejskie kino gatunkowe nie świeci tylko światłem odbitym kinematografii hollywoodzkiej, lecz stanowi nierzadko oryginalną - zarówno w warstwie estetycznej, jak i intelektualnej - propozycję. [www.azymut.pl, 2017]
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104725 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [413]-425. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej