369113
Książka
W koszyku
(Engram)
R.I GENEZA PEDAGOGIKI PORÓWNAWCZEJ: 1. Oświecenie we Francji, jego cele społeczne i oświatowe ; 2. Rewolucja we Francji ; 3. Condorcet i jego projekt organizacji szkolnictwa ; 4. Planowany system oświatowy ; 5. Marek Antoni Julien de Paris - koncepcja badań porównawczych ; R. II W POSZUKIWANIU OPTYMALNEGO SYSTEMU OŚWIATY (1815-1914): 1. Przemiany polityczno-społeczne w Europie i na świecie w XIX wieku ; 2. Oświata na ziemiach polskich pod zaborami: Zabór rosyjski - ziemie wcielone do Cesarstwa Rosyjskiego ; Zabór pruski ; Zabór austriacki (Galicja) ; 3. Anglia ; 4. Francja ; 5. Niemcy ; 6. Rosja ; 7. Stany Zjednoczone Ameryki ; 8. Szwecja ; 9. Oświata po stu dwudziestu latach od ustawy o obowiązku szkolnym ; R. III SYSTEMY OŚWIATOWE W OKRESIE WIELKIEGO PRZEŁOMU (1914-1945): 1. Skutki polityczne i społeczno-ekonomiczne dwóch wojen światowych ; 2. Polska ; 3. Anglia ; 4. Francja ; 5. Niemcy ; 6. Rosja - Związek Radziecki ; 7. Stany Zjednoczone Ameryki ; 8. Szwecja ; 9. Nowe koncepcje oświatowe i ich realizacja ; R. IV DĄŻENIE DO DEMOKRATYZACJI OŚWIATY (1945-2000): 1. Przemiany polityczne, ekonomiczne i społeczne ; 2. Polska: Odtwarzanie systemu oświatowego (1944-1948) ; Jedenastolatka (1948-1961) ; System powołany drugą ustawą oświatową (1961-1989) ; Kształtowanie systemu oświatowego III Rzeczypospolitej (1989-2004) ; 3. Anglia ; 4. Francja ; 5. Niemcy ; 6. Związek Radziecki - Federacja Rosyjska ; 7. Stany Zjednoczone Ameryki ; 8. Szwecja ; 9. Systemy oświatowe - podobieństwa i różnice.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104140 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [312]-319.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej