369113
Książka
W koszyku
I. POLITYKA OŚWIATOWA WŁADZ AUSTRIACKICH W LATACH 1774-1873 I JEJ WPŁYW NA DZIAŁALNOŚĆ SZKÓŁ TRYWIALNYCH W GALICJI ; II. SIEĆ SZKÓŁ TRYWIALNYCH: a) Uwarunkowania i dynamika rozwoju szkół do 1815 r., b) Szkoły trywialne po 1815 r. - determinanty rozwoju, c) Ostatnie lata szkół trywialnych, d) Szkoły trywialne żeńskie, e) Szkoły trywialne z nauką niedzielną, f) Nadzór szkolny ; III. KADRA NAUCZAJĄCA: a) Narodowość nauczycieli i kwalifikacje intelektualne, b) Kwalifikacje moralne i postawy polityczne, c) Prawo i sposoby zatrudniania, d) Liczebność i kategorie kadry nauczycielskiej, e) Kadra pomocnicza, f) Sytuacja materialna kadry nauczycielskiej, g) Obowiązki i zajęcia dodatkowe nauczycieli, h) Pozycja społeczna nauczycieli, i) Kadra nauczycielska żeńskich szkół trywialnych ; IV. SPOŁECZNOŚĆ UCZNIOWSKA: a) Realizacja obowiązku szkolnego, b) Płeć i wiek uczniów szkół tygodniowych, c) Liczba uczniów nauki tygodniowej w szkołach koedukacyjnych, d) Uczennice nauki tygodniowej w żeńskich szkołach trywialnych, e) Uczniowie i uczennice nauki niedzielnej, f) Zajęcia pozalekcyjne i obyczajowość uczniowska ; V. PROCES DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZY: a) Organizacja roku szkolnego i tygodnia zajęć, b) System klasowy i program nauczania, c) Podręczniki i pomoce dydaktyczne, d) Proces dydaktyczno-wychowawczy w szkołach żeńskich, e) Program kształcenia w ramach nauczania niedzielnego, f) Metody nauczania ; VI. BUDYNKI SZKOLNE.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102406 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [275]-289. Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej