369192
Książka
W koszyku
(Pedagogika a Etnologia i Antropologia Kulturowa : wspólne obszary badań)
WYCHOWANIE I EDUKACJA DZIECKA W PERSPEKTYWIE HISTORYCZNO-ETNOLOGICZNEJ: Badania nad dzieciństwem w perspektywie historii wychowania - kierunki, możliwości i inspiracje historyczno-etnologiczne ; Między naturą a kulturą. Dziecko na wsi polskiej końca wieku XIX i początku XX ; "Bebik, dziad, kania" - straszenie jako jeden z tradycyjnych sposobów wychowania dzieci na polskiej wsi ; Usprawiedliwienia szkolne jako niekonwencjonalne źródło wiedzy do poznania dzieciństwa w społeczności wiejskiej ; Związki ludoznawstwa i edukacji na Śląsku Cieszyńskim od XIX wieku do czasów współczesnych (perspektywa polska) ; KU GODNOŚCI I PODMIOTOWOŚCI - WYZWANIA I ZADANIA WSPÓŁCZESNEGO WYCHOWANIA: Znaczenie antropologii wychowania integralnego na kanwie nauczania Jana Pawła II w percepcji eschatologicznej ; Napiętnowani - wybrane aspekty tożsamości młodzieży uczęszczającej na zajęcia do świetlicy środowiskowej ; Akulturacja wychowanków specjalnego ośrodka wychowawczego ; DORASTANIE DZIECKA - OBRAZY LITERACKIE I FILMOWE: Antropologia literatury a wychowanie. Kreacje parenetycznych wzorców w realistycznym dziele literackim ( na przykładzie wybranych dziewiętnastowiecznych powieści dla dziewcząt) ; Mityczne obrazy inicjacji. O problemach wieku dojrzewania w kinie ; Problemy stabilizacji środowiska społeczno-kulturowego w procesie dorastania - filmowe obrazy transgraniczności kulturowej dzieci.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102381 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy pracach. Indeks.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. w jęz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
Spis treści także jęz. ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej