367104
Książka
W koszyku
ORGANIZM I DZIEDZINY WIEDZY: Cz. 1. Ciało wobec medycyny: I. Ciało w XX wieku - ani chore, ani zdrowe ; II. Buchalteria ciała ; III. Powrót chorób zakaźnych? ; IV. AIDA ; V. Odkrycia chorób przewlekłych ; VI. Ciało i maszyna ; VII. Ciało ludzkie jako obiekt eksperymentów albo społeczeństwo-lobalatorium ; VIII. Ciało samotne. Człowiek i ból ; IX. Indywidualność ciała uznana przez naukę ; X. Przestrzeń społeczna ciała ; XI. Widzieć poprzez ciało. Historia obrazów ; XII. Ciało w chińskim teatrze cieni ; XIII. Ciała radioaktywne ; XIV. Ciało w radarze ; XV. Społeczne ciało w obrazie ; XVI. Ciało w sieci ; Podsumowanie. Na progu XXI wieku: "Poznaj samego siebie" ; Cz. 2. Odkrywanie i inscenizowanie ciała genetycznego: I. Od genetyki do mapy genomu ludzkiego ; II. Choroby genetyczne i stowarzyszenie osób chorych ; III. Genetyka populacji i zapobieganie zagrożeniom ; IV. Prawnicze i etyczne dyskusje na temat własności genomu ; POŻĄDANIE I NORMY: Cz. 3 Ciało płciowe: I. Pokazywanie ciał ; II. Dyskurs a zabiegi na ciele płciowym ; III. Uwolnić ciała i seksualność ; Podsumowanie. Wyzwolenie obyczajów i wyzwolenie kobiet ; Cz. 4 Ciało zwyczajne: I. Modelowanie czy modelizacja? ; II. Nowe zasady gry ciał ; III. Próba ciał ; Podsumowanie: Ku czemu zmierzamy? ; Cz. 5 Trenować ; I. Programy dla ciał "atletycznych" ; II. Rozrywki, sport, wola ; III. Między "napięciem mięśniowym" a ciałem "intymnym" ; ODCHYLENIA OD NORMY I ZAGROŻENIA: Cz. 6 Ciało anormalne. Historia i antropologia kulturowa ułomności: I. Pokazywanie anormalności ; Zmierzch monstrów ; III. Przerażająco ludzcy ; IV. Rodzaje monstrualnot'ci, niepełnosprawność, odmienności ; Cz. 7 Identyfikowanie. Ślady, oznaki, podejrzenia: I. Co "mówią" czaszki ; II. Człowiek zdegenerowany ; III. Wymógł identyfikacji ; IV. Dentyfikacja antrropomettryczna ; Odcisk palców ; Ciało i jego ślady ; VII. "Żal Galtona" a ślady genetyczne ; CIERPIENIA I AKTY PRZEMOCY: Cz. 8 Masakry. Ciało i wojna: I. Nowoczesna walka - nowe doświadczenia cielesne ; Cierpienia cielesne ; III. Ciała wrogów, ciała cywilów, ciała poległych ; Cz. 9 Eksterminacje. Ciało i obozy: I. Dzika eksterminacja ; II. Słyszeć, widzieć, czuć obóz ; IV. Zezwierzęcić, urzeczowić, aby wymazać tożsamość ; V. Ciało, aby świadczyć, aby stawiać opór ; VI. Między przetrwaniem a śmiercią ; VII. Co zrobić z trupami? ; Eksterminacja przemysłowa: produkowanie i unicestwiania ciał ; SPOJRZENIE I WIDOWISKA: Cz. 10 Stadion. Widowisko sportowe - od trybun do ekranów: I Sportowe tłumy ; II. Entuzjazm i mit ; III Pieniądz i stawki. Fascynacja ekranem ; Cz. 11 Ekrany. Ciało w kinie: I. Monstrum i burleska: ciało-spektakl Belle Époque ; II. "Glamour" albo fabrykowanie ciała kuszącego ; III. Od kina klasycznego do kina nowoczesnego - ciało zdziczałe ; IV. Ciało autora filmów ; V. Kino współczesne jako powrót do ciała pierwotnego ; Cz. 12 Sceny. Ciało tańczące - laboratorium percepcji: I. Od wizualności do kinetyczności ; II. Narodziny szóstego zmysłu - kinestezja ; III. Ruch mimowolny ; IV. Kontinuum życia ; V. Pamięć materii ; VI. "Wyobraźnia jest jedynym ograniczeniem w wymyśleniu ruchu" (Merce Cunningham) ; VII. Taniec jako "dialog ciężarów" ; VIII. Fikcje percepcyjne ; Cz. 13 Wizualizacje. Ciało i sztuki wizualne: Waga urządzenia techniczne ; II. Ciało zmechanizowane, ciało zniekształcone, ciało urodziwe ; III. Ciało jak medium, ciało jako dzieło ; Konkluzja: Dusza, która stała się ciałem, i życie bez życia.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97219/t.3 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej