369113
Książka
W koszyku
(Myśl i praktyka edukacyjna w obliczu zmian cywilizacyjnych ; t. 1)
I. FILOZOFICZNE I ETYCZNE KONTEKSTY WYCHOWANIA KULTUROWEGO: Edukacja dla etyki ekologicznej w kontekście współczesnych zagrożeń i wyzwań cywilizacyjnych jako problem międzykulturowy ; Filosofs'kyy aspekt katehoriyi oznaky ; Zmienność wartości i zasad moralnych w świecie ponowoczesnym a standardy życia społecznego i indywidualnego ; Ciągłość i zmiana podstawą współczesnego wychowania ; Państwo i naród jako kulturowe wartości współczesnego wychowania ; Tożsamość jako kategoria edukacyjna ; O kulturze bez mitów ; Etické aspekty rozhodnutia na konci života ; Wychowanie do szczęścia w założeniach "etyki rozwoju". II. EDUKACJA DLA TOŻSAMOŚCI OJCZYZN I WIELOKULTUROWOŚCI: Wychowanie do wielokulturowości i międzykulturowości (potrzeba - realizacja - trudności) ; What can the state do to facilitate a multicultural society and multicultural schools? ; Oświata i wychowanie Polaków i Ukraińców - między emocjami a obiektywnym osądem ; Mental'ni osoblyvosti osvity v umovakh polietnichnoho regionu ; Osvitni potreby zhinok u konteksti suchasnykh transformatsiynykh protsesiv (na prykladi neformal'noyi osvity zhinok u ssha) ; The Reproduction Behaviour of Women in EU-27: The Gender Equality (II part) ; Yevropeyizatsiya osvitn'oyi systemy Ukrayiny: tradytsiya i perspektywy ; Komunikat pt. Wielokulturowość a wyzwania przyszłości w opinii maturzystów Euroregionu Południowo-Wschodniego. Projekt badań ; Poszanowanie kultury i budowanie kultury jako wyzwanie i zadanie w sytuacji unifikacji i wielokulturowości ; Ukrayins'ka rodyna pid vplyvom protsesiv hlobalizatsiyi ta mihratsiyi: osvitni perspektyvy vidrodzhennya zasadnychykh vartostey ; Współczesne zagrożenia kultury ; Edukacja międzykulturowa drogą do przeciwdziałania zagrożeniom i przemocy w świecie XXI wieku ; Przeciwdziałanie alienacji grup społecznych w dobie globalizacji jako wyzwanie społeczne i edukacyjne ; Patologizacja współczesnego świata a proces wychowania we współczesnej szkole ; Reflexívne posúdenie životnej situácie klienta ako výsledok k'účových vedomosti a zručností sociálneho pracovnika ; Vzdelávanie dospelých v boji proti negramotnosti - k'účový faktor v boji proti chudobe a sociálnemu vylúčeniu ; Rozvoj kompetencií a aktivizácia potenciálnych aktérov k rodovej rovnosti, III. HISTORYCZNE I WSPÓŁCZESNE DZIEDZINY OŚWIATY I WYCHOWANIA - KONTEKSTY KULTUROWE: Tradycje oświatowe ziemi sanockiej, Jerzy Potoczny - Wkład galicyjskich domów ludowych w rozwój polskiej teorii i praktyki andragogicznej ; Kulturotwórcza rola Liceum Krzemienieckiego na Kresach Południowo-Wschodnich ; Klaryski starosądeckie i ich działalność wychowawczo-edukacyjna (XVII do połowy XIX wieku) ; Udział duchowieństwa katolickiego w kształceniu nauczycieli szkół powszechnych w Polsce w przededniu odzyskania niepodległości (na przykładzie pracy katechetycznej księdza Władysława Muszalskiego ; Dobroczynność i filantropia w społecznościach wielokulturowej Galicji ; Znaczenie wychowania estetycznego w kształtowaniu tożsamości kulturowej młodzieży galicyjskiej w świetle czasopisma "Muzeum" ; Spojrzenie historyczne na edukację szkolną w Jarosławiu ; Pedagogika Antoniego Łotockiego (1881-1949) w kształtowaniu tożsamości kulturowej Galicji ; Educating Model of Ivan Phylypchak prose in the historical novelizm paradigm ; Pedagogika Jana Twardowskiego ; Prof. dr hab. Bohdan Stuparyk (1940-2002) - nauczyciel dwu słowiańskich narodów i jego spuścizna pedagogiczna ; Mistse tradytsiyi v pedahohichnomu protsesi u konteksti tsyvilizatsiynykh zmin ; Metodologicheskiye i teoreticheskiye problemy vysshey shkoly ; Yakist' osvity yak odna iz stratehichnykh zavdan' modernizatsiyi vyshchoyi shkoly ; Yevropeys'ka polityka v haluzi vyshchoyi osvity: suchasni "vyklyky" dlya Ukrayiny ; Európsky rámec k'úćových kompetencii, ako východisko k novej profesionalit ućite'a hudby na Slovensku ; System edukacji jako szansa i/lub bariera wspierania kultury i edukacji regionalnej (na przykładzie Górnego Śląska). IV. EDUKACJA DLA DIALOGU KULTUROWEGO I CYWILIZACYJNEGO: Edukacja kulturalna drogą do ograniczenia zagrożeń społecznych ; Tworzenie sprzyjającego klimatu dla rozwoju ; Komunikacja społeczna w dobie przemian cywilizacyjnych ; Tolerantnist' i dialoh u formuvanni kul'tury profesiynoho myslennya maybutnikh pedahohiv ; Edukacja artystyczna a społeczeństwo wielokulturowe ; Edukacja muzyczna młodego pokolenia w zmieniającej się rzeczywistości XXI wieku ; Tónové sústavy a ich miesto v hudobnej histórii ; Cultural aspects of the English lexicon: a cognitive-linguistic perspective ; Vykhovnyy potentsial muzeynoyi osvity u konteksti suspil'nykh peretvoren' v ob'yednaniy Yevropi ; Smak sztuki - refleksje o potrzebie edukacji ku dobru poprzez partycypację w sztuce ; Sztuka w terapii ; Dialoh kul'tur yak zasib zberezhennya national'noyi samoidentychnosti (na prykladi pidhotovky studentiv-polonistiv u L'vivs'komu Natsional'nomu Universyteti imeni Ivana Franka) ; The inclusive agenda In North American special education: a critique and commentory ; Primeneniye sotsial'nogo obshcheniya v sotsial'nykh naukach ; Al'ternatyvni formy ta innovatsiynyy zmist natsional'no oriyentovanoyi osvityans'koyi diyal'nosti u protsesi yevrointehratsiynykh zmin systemy vyshchoyi shkoly Ukrayiny ; Suchasne bachennya vykhovnykh funktsiy tradytsiynoyi narodnoyi ihrashky Ukrayintsiv Karpat ; Udržiavanie kultúrnej identity regiónu prostredníctvom edukácie v oblasti polyestetickej výchovy vo folklórnych súboroch ; Socjalizacja młodego pokolenia w zakresie rynku pracy i życia zawodowego w państwach członkowskich Unii Europejskiej ; Młodzież współczesna jako pokolenie ponowoczesne ; Dialog międzykulturowy w procesie wychowania do pokoju.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101675/t.1 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
M.in. dot. ziemi sanockiej, Jarosławia i opinii studentów rzeszowskich dot. zachowań dysfunkcjonalnych we współczesnej szkole (s. 303-309).
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Uwaga dotycząca języka
Tekst częśc. ukr. ang., słowac. Streszcz. ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej