369192
Książka
W koszyku
Wstęp ; I ROZWÓJ I WYCHOWANIE DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO JAKO PROBLEM SPOŁECZNY I BADAWCZY: 1. Społeczne i ekologiczne uwarunkowania rozwoju dziecka w środowisku wiejskim ; 2. Właściwości osobowościowe i potrzeby rozwojowe ; II METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ: 1. Cel, przedmiot i zakres badań ; 2. Problemy i hipotezy badawcze ; 3. Metoda, techniki i narzędzia badawcze ; 4. Organizacja i przebieg badań ; 5. Charakterystyka badanej próby ; III PSYCHOFIZYCZNE DETERMINANTY ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO: 1. Sytuacja dziecka wyznaczona przez rodzaj i stopień niepełnosprawności ; 2. Poziom funkcjonowania intelektualnego ; 3. Rozwój emocjonalno-społeczny ; 4. Percepcja obrazu własnej sytuacji ; 5. Wnioski i interpretacje ; IV WARUNKI ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA W ŚRODOWISKU DOMOWYM I OTOCZENIU SĄSIEDZKIM: 1. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne w rodzinach dzieci o odmiennych rodzajach upośledzeń: Struktura demograficzna ; Stan zdrowia członków rodziny ; Wykształcenie rodziców ; Sytuacja materialna na tle porównawczym ; Atmosfera wychowawcza ; Życie kulturalne ; Czas wolny rodziców ; Organizacja życia rodzinnego ; Wartości, postawy i aspiracje ; 2. Zaspokajanie potrzeb bytowych i zdrowotnych dziecka: Opieka formalna ; Opieka materialna ; Opieka nad zdrowiem i rozwojem ; Pomoc w nauce szkolnej oraz stosunek rodziców do dalszego kształcenia ; Organizacja czasu wolnego ; 3. Proces socjalizacji i wychowania w rodzinie: Etyczne wartości rodzin ; Autorytet rodziców ; Rodzice wobec faktu niepełnosprawności dziecka ; Postawy rodzicielskie ; Stosunki wewnątrzrodzinne spostrzegane przez dziecko ; 4. Dziecko niepełnosprawne wśród rówieśników, kolegów i otoczenia sąsiedzkiego ; 5. Wnioski i interpretacje ; V KSZTAŁCENIE DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO W SZKOLE WIEJSKIEJ. UWARUNKOWANIA P0EDAGOGICZNE: 1. Sytuacja lokalowa i materialna szkół ; 2. Struktura zatrudnienia i wykształcenia nauczycieli ; 3. Doskonalenie nauczycieli w pracy rewalidacyjnej ; 4. Działalność rewalidacyjna szkoły ; 5. Dziecko niepełnosprawne na tle klasy i szkoły ; 6. Szkoła a miejsce zamieszkania dziecka ; 7. Wnioski i interpretacje ; VI UWARUNKOWANIA ŚRODOWISK: MIEJSCOWEGO I OKOLICZNEGO: 1. Miejsce zamieszkania - wielkość i charakter danej miejscowości ; 2. Typ zabudowy ; 3. Stan higieny w środowisku zamieszkania ; 4. Zróżnicowanie zawodowe mieszkańców i ich wykształcenie ; 5. Funkcjonowanie oświaty i szkolnictwa ; 6. Działalność stowarzyszeń społecznych i kulturalnych ; 7. Opieka lekarska na wsi ; 8. Wnioski i interpretacje ; VII UDZIAŁ INSTYTUCJI I SŁUŻB SOCJALNYCH W ZASPOKAJANIU POTRZEB SPOŁECZNYCH DZIECKA ; VIII FUNKCJONOWANIE DZIECKA W ŚRODOWISKU SPOŁECZNYM: 1. Przystosowanie społeczne. Charakter i stopień zaburzeń w społeczno-emocjonalnym rozwoju: Motywacja do nauki szkolnej ; Uspołecznienie ; Zachowanie się antyspołecznie ; Przyhamowanie ; 2. Dziecko niepełnosprawne w rolach społecznych: Rola ucznia ; Rola towarzyska ; Rola rodzinna ; Rola związana z wiekiem ; 3. Wnioski i interpretacje ; IX ROZWÓJ SPOŁECZNY DZIECKA. INTERPRETACJA ANALITYCZNA: 1. Wskaźniki podmiotowe ; 2. Wskaźniki ekologiczne ; 3. Dyskusja nad wynikami badań. Próba syntezy ; X KIERUNKI DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNYCH I REWALIDACYJNYCH WOBEC DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH W ŚRODOWISKU WIEJSKIM: 1. Zadania rodziców w świetle potrzeb opiekuńczo-wychowawczych dziecka niepełnosprawnego ; 2. Zadania pedagoga-psychologa wobec złożonych problemów diagnozy i terapii ; 3. Społeczność lokalna a organizacja opieki nad dzieckiem ; 4. Integracja uczniów niepełnosprawnych w szkołach powszechnych.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101636 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 284-[292].
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej