374353
Książka
W koszyku
ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE I PRZEDMIOT ZAINTERESOWAŃ PORADNICTWA PEDAGOGICZNEGO: Rys historyczny rozwoju poradnictwa w Polsce i jego stan obecny Działania poradnicze w przestrzeni czasowej i społecznej ; Pojęcie i cele poradnictwa. Podmiot i przedmiot oraz zakres działań poradniczych ; Poradnictwo jako proces pomagania ľ etapy i zasady udzielania pomocy ; Rodzaje poradnictwa w świetle psychologicznych koncepcji człowieka ; Zasady oddziaływań w sytuacji poradniczej. Charakterystyka czynności poradniczych: Funkcje i strategie poradnictwa ľ charakterystyka ; Metody, techniki i środki wykorzystywane w poradnictwie pedagogicznym ; Cechy osobowe i umiejętności doradcy jako warunek skutecznego pomagania ; Poradnictwo medialne jako nowa forma udzielania pomocy: Poradnictwo zapośredniczone ľ założenia teoretyczne i praktyka ; Internet jako środek komunikacji w relacji poradniczej ; Internetowe grupy wsparcia i samopomocy ; R. 2 INSTYTUCJE POMOCOWE W OBSZARZE PORADNICTWA PEDAGOGICZNEGO: Działalność poradni psychologiczno-pedagogicznej: Podstawowe założenia prawno-organizacyjne funkcjonowania placówki ; Działalność opiniodawcza poradni ; Orzecznictwo psychologiczno-pedagogiczne jako forma pracy poradni ; Poradnie rodzinne ľ zakres i przedmiot udzielania pomocy ; Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej ; R. 3 PORADNICTWO DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE ľ ZAŁOŻENIA I OBSZARY DZIAŁANIA: Pojęcie, cel i przedmiot zainteresowań poradnictwa dydaktyczno-wychowawczego ; Działania poradnicze w sytuacji oceny dojrzałości szkolnej ; Zakres i rodzaje pomocy wobec problemu niepowodzeń szkolnych: Postępowanie poradnicze w relacji doradca ľ rodzic ; Postępowanie poradnicze w relacji doradca (specjalista) ľ nauczyciel ; Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu jako przedmiot poradnictwa: Działania poradnicze w relacji pomocowej rodzic ľ nauczyciel (przykłady) ; R. 4 PORADNICTWO REHABILITACYJNE JAKO FORMA POMOCY DZIECKU I JEGO RODZINIE: Pedagogizacja rodziców dziecka niepełnosprawnego ; Interdyscyplinarny charakter poradnictwa dla rodziców dzieci niepełnosprawnych ; Instytucjonalne i indywidualne formy pomocy i poradnictwa dla osób niepełnosprawnych ; Pomoc i porada w obszarze kształcenia uczniów niepełnosprawnych ; R. 5 PORADNICTWO OPIEKUŃCZE ľ CELE, ZADANIA I FORMY REALIZACJI: Potrzeba jako kategoria psychologiczna ľ rozumienie i typologia ; Poradnictwo pedagogiczne wobec zadań opiekuńczych rodziny ; Instytucje pomocowe w obszarze poradnictwa opiekuńczego ; Poradnictwo pedagogiczne w zakresie zadań opiekuńczych szkoły ; R. 6 PORADNICTWO I POMOC UCZNIOM Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA: Kontrowersje wokół pojęcia zaburzenia zachowania ľ koncepcje etiologiczne ; Pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania w warunkach przedszkola i szkoły ; Pomoc rodzicom dzieci z zaburzeniami zachowania ; R. 7 PORADNICTWO ZAWODOWE W PRZESTRZENI EDUKACYJNEJ: Wyjaśnienie pojęć i zadania poradnictwa zawodowego ; Zadania rodziców, nauczyciela i pedagoga w systemie poradnictwa zawodowego ; Realizacja zadań poradnictwa zawodowego w poradni psychologiczno-pedagogicznej ; Szkolny doradca zawodowy ľ zakres i formy pracy ; Specyfika kontaktu poradniczego i modele pracy doradcy zawodu ; Poradnictwo zawodowe na odległość ľ podstawowe założenia projektu.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95459 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [179]-187.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej