369054
Książka
W koszyku
CZ. I WSPÓŁCZESNE TEORIE Z ZAKRESU PROBLEMATYKI RODZINY ORAZ SIEROCTWA: R. I Rodzina jako podstawowa wartość świata społecznego: 1. Interdyscyplinarny charakter fenomenu rodziny ; 2.Współczesna typologia rodziny: Rodzina pełna ; Rodzina niepełna ; Rodzina samotnej matki ; Rodzina zrekonstruowana ; Rodzina nieformalna ľ kohabitacja, konkubinaty ; 3.Trwałość i nierozerwalność małżeństwa warunkiem życia rodziny i bezpieczeństwa potomstwa: Nierozerwalność małżeństwa ľ jej znaczenie dla trwałości rodziny ; Znaczenie religijności dla trwałości rodziny ; Czynniki warunkujące trwałość małżeństwa w świetle badań ; Dezorganizacja rodziny a poczucie osamotnienia ; 4. .Znaczenie środowiska rodzinnego dla emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka ; Uprzywilejowana wychowawcza i edukacyjna funkcja rodziny ; Rodzina miejscem duchowego rozwoju dziecka ; 5. Genetyczna przynależność do rodziców, a tożsamość osobowa dziecka ; R. II Stan i kondycja współczesnej rodziny: 2. Uwarunkowania zmian ról małżeńskich a problem osamotnienia i sieroctwa ; 3. Rodzicielstwo zastępcze jako kompensacja niewydolności wychowawczej rodziny naturalnej ; 4. Osamotnienie dziecka jako skutek różnych form przemocy w rodzinie ; R. III Osamotnienie i poczucie sieroctwa dzieci i młodzieży: 1.Podłoże kształtowania się poczucia osamotnienia ; 2. Osamotnienie ľ jako element towarzyszący sieroctwu ; 3. Uwarunkowania poczucia osamotnienia ; 4. Sieroctwo i jego rodzaje: Sieroctwo naturalne pełne i półsieroctwo ; Sieroctwo emocjonalne ľ duchowe ; Sieroctwo społeczne ; Sieroctwo migracyjne ; Sieroctwo decyzyjne ; Sieroctwo jako stan ducha ; Sieroctwo utajone ľ dzieci ulicy ; Nowy rodzaj sieroctwa ľ brak identyfikacji z własną płcią ; CZ. II OSAMOTNIENIE I SIEROCTWO W ŚWIETLE BADAŃ: R. IV Metodologia badań własnych: 1. Przedmiot badań ; 2. Cele badań ; 3. Problemy badawcze ; 4. Zmienne i wskaźniki ; 5. Metody, techniki i narzędzia badań ; 6.Terenbadań ; 7. Charakterystyka socjologiczna badanych ; 8. Organizacja i przebieg badań ; R. V Przyczyny powstawania syndromu poczucia osamotnienia i sieroctwa w rodzinie: 1. Ogólna struktura rodzin badanej młodzieży ; 2. Status społeczny badanej młodzieży: Wykształcenie ojców badanej młodzieży ; Sytuacja ekonomiczna rodzin badanej młodzieży ; Źródła utrzymania badanych rodzin ; Atmosfera wychowawcza w badanych rodzinach ; 3. Czynniki wpływające na funkcjonowanie rodziny ; 4. Obraz rodziny w percepcji badanej młodzieży ; 5. Uwarunkowania poczucia osamotnienia i sieroctwa ; Czynniki o charakterze biologicznym ; Czynniki o charakterze socjologicznym ; Czynniki o charakterze psychologicznym ; Czynniki o charakterze komunikacyjnym ľ Inter akcjonistyczne ; Czynniki o charakterze ekonomicznym ; Czynniki o charakterze decyzyjnym ; Czynniki o charakterze emocjonalnym ; Więzi emocjonalne w badanych rodzinach ; Poczucie osamotnienia ; Identyfikacja z bliskimi ; Dominujący styl wychowania w badanych rodzinach ; Chłód uczuciowy ; R. VI Nieprawidłowe funkcjonowanie rodziny prowadzące do wychowawczego i życiowego wyalienowania dziecka: 1.Niewydolność wychowawcza rodziny i jej implikacje ; 2. Niemoc wychowawcza rodziny ; 3. Niechęć wychowawcza ; 4.Próżnia wychowawcza ; 5.Nieobecność wychowawcza rodziców ; 6.Nieobecność ojca w rodzinie ; 7. Osamotnienie towarzyszące sieroctwu społecznemu; 8. Zachowania destrukcyjne młodzieży wynikające z poczucia osamotnienia ; R. VII Rzeczywistość wychowawcza badanej młodzieży: 1. Środowisko wychowawczo-socjalizacyjne badanej młodzieży: Więzi międzyosobowe ; Braki w zaspokojeniu potrzeb wskazywane przez młodzież ; Wartości deklarowane przez młodzież ; Wiara w możliwość osiągnięcia sukcesu ; Czynniki determinujące plany życiowe młodzieży ; Oczekiwania od przyszłego partnera ; Obawy związane z życiem rodzinnym ; 2. Współczesne zagrożenia sieroctwem związane z nowymi ätechnologiamiö rodzicielstwa: Dziecko poza prokreacją (poza aktem seksualny) ; Dziecko efektem zapłodnieniem äpost mortemö (nasieniem zmarłego mężczyzny) ; R. VIII Profilaktyka i działanie naprawcze: 1. Wychowanie jako powinność pedagogiczna ; Dekonstrukcja środowisk wychowawczych ; Przygotowanie do życia w małżeństwie i rodzinie ; Przygotowanie do życia w rodzinie przez szkołę ; Działania podejmowane przez Kościół ; Poradnictwo rodzinne ; Pomoc społeczna ; Terapia rodziny.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100716 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [247]-263. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej