369113
Książka
W koszyku
R. I RENESANS ODPOWIEDZIALNOŚCI: Znaczenia słowa äodpowiedzialnośćö ; Odpowiedzialność w filozofii ; Odpowiedzialność w psychologii ; Odpowiedzialność ľ cecha człowieka XXI wieku ; Model odpowiedzialności podmiotowej ; R.II äTO JA PONOSZĘ KONSEKWENCJEö ľ ODPOWIEDZIALNOŚĆ A ROZUMIENIE SKUTKÓW WŁASNYCH DZIAŁAŃ: Tworzenie obrazu rzeczywistości ; Obraz rzeczywistości ľ fakty, interpretacje i opinie ; Skutki własnych działań z różnych punktów widzenia ľ przypadek Bartka ; Counseling jako sposób pokazywania skutków działań z różnych punktów widzenia ; Konsekwencja, kara a odpowiedzialność ; Zmiana zachowania przez konsekwencję, a nie przez karę ľ przypadek pierwszoklasistów Model kształtowania odpowiedzialności przez pokazywanie konsekwencji ; SCENARIUSZE ZAJĘĆ: äWeekend na plantacjiö ľ fakty i interpretacje a przyjmowanie odpowiedzialności podmiotowej ; äPodział dochodów rodzinyö ľ skutki działań z różnych perspektyw a przyjmowanie odpowiedzialności podmiotowej ; äWydmuszkaö ľ skutki działań a odpowiedzialność za podmiot ; R. III äMOGĘ, ALE NIE MUSZĘö ľ ODPOWIEDZIALNOŚĆ A POCZUCIE WPŁYWU I MOŻLIWOŚĆ DOKONYWANIA WYBORÓW: Potrzeba wpływu a odpowiedzialność ; Poczucie skuteczności własnego działania a potrzeba granic ; Poczucie kontroli nad sytuacją a poczucie wpływu ; Wpływ i granice w różnych ideologiach edukacyjnych ; Wdrażanie standardów jako kryteriów granic ; SCENARIUSZE ZAJĘĆ: äMiastoö ľ odpowiedzialność za podejmowanie decyzji w sytuacji nieograniczonego wpływu ; äZakupy dla rodzinyö ľ odpowiedzialność za dokonywanie wyborów w imieniu grupy ; äZakupy dla osobyö ľ odpowiedzialność za dokonywanie wyborów w imieniu drugiej osoby ; äGazetaö ľ odpowiedzialność za kształtowanie poglądów innych ; R.IV äZNAM TE ZASADYöľ ODPOWIEDZIALNOŚĆ A ROZUMIENIE REGUŁ Z PERSPEKTYWY äJAö: Czynniki rozwojowe umożliwiające rozumienie reguł z perspektywy äJaö ; Sposoby ustalania reguł klasowych ; Pętla reguł ; SCENARIUSZE ZAJĘĆ: äSejmö ľ wprowadzanie reguł klasowych, czyli kodeksu postępowania ; äZakłócające zachowaniaö ľ interwencyjne wprowadzanie reguł ; R.V äPORADZĘ SOBIE Z TYMöľ ODPOWIEDZIALNOŚĆ A AKTYWNA ORIENTACJA: Umiejętność przewidywania problemów ; Poszukiwanie sposobów osiągania celów ; Zaangażowanie we własny rozwój ; SCENARIUSZE ZAJĘĆ: äJagusia i Kruszekö ľ poszukiwanie możliwości a odpowiedzialność ; äPlany na przyszłośćöľ poszukiwanie możliwości a odpowiedzialność ; äOkresy przełomoweöľ czerpanie z doświadczeń a odpowiedzialność.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100728 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 229-232.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej