369113
Książka
W koszyku
R. I INTEGRACJA LITERATURY I MUZYKI W DYDAKTYCE SZKOŁY PODSTAWOWEJ: 1. Holizm i integracja - ustalenia terminologiczne ; 2. Historia i współczesność integracji polonistycznej ; 3. Integrowanie słowa i muzyki w świetle metodologii badań literackich ; 4. Koncepcje integracji w dydaktyce szkolnej ; 5. Pułapki integracji ; R. II PODSTAWY INTEGROWANIA LITERATURY I MUZYKI W ŚWIETLE TEORII: 1. Psychologiczne aspekty integracji literatury i muzyki. Rola przeżycia estetycznego w odbiorze dzieł sztuki ; 2. Dzieło literackie a utwór muzyczny - podobieństwo tworzywa ; 3. Muzyczność literatury i literackość muzyki ; R. III INTEGRACJA LITERATURY I MUZYKI NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ ; R. IV MODELOWE PROPOZYCJE INTEGROWANIA LITERATURY I MUZYKI NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO W KLASACH 4-6: 1. Przykładowe propozycje łączenia utworów literackich z muzycznymi na lekcjach języka polskiego w klasie 4: Model A: Odmienność i podobieństwo kodów przyrody, literatury, muzyki i plastyki ; Model B: Różne sposoby odzwierciedlenia echa - czyli o muzyczności literatury i literackości muzyki ; 2. Przykładowe propozycje łączenia utworów literackich z muzycznymi na lekcjach języka polskiego w klasie 5: Model C: Tekst literacki jako "partytura wykonawcza" dla śpiewaków i tancerzy ; 3. Przykładowe propozycje łączenia utworów literackich z muzycznymi na lekcjach języka polskiego w klasie 6: Model D: Tekst biblijny jako źródło inspiracji dla poetów i kompozytorów różnych epok - synteza słowa i dźwięku w formach wokalno-instrumentalnych ; Model E: Rozważania na temat istoty prawdziwej sztuki.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101141 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 213-230.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej