367690
Książka
W koszyku
I. POCZĄTKI WYCHOWANIA DO AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ - WYCHOWANIE NA PRZESTRZENI DZIEJÓW: 1. Wychowanie fizyczne w starożytności ; 2. Wychowanie w antycznej Grecji ; 3. Wychowanie w Rzymie ; 4. Wychowanie fizyczne w epoce oświecenia ; 5. Wychowanie w XIX wieku ; Wychowanie fizyczne w różnych krajach ; 7. Wychowanie fizyczne pod zaborami ; 8. Towarzystwo Gimnastyczne "Sokół" ; 9. Henryk Jordan i jego działalność ; 10. Powrót idei olimpijskiej i postać Pierre'a de Coubertina ; 11. Wychowanie fizyczne w XX wieku. II. AKTYWNOŚĆ CZŁOWIEKA W NAUKACH O KULTURZE FIZYCZNEJ: 1. Aktywność człowieka w psychologii ; 2. Aktywność człowieka w naukach medycznych i przyrodniczych ; 3. Socjologiczne ujęcie aktywności człowieka ; 4. Aktywność fizyczna w pedagogice. III. WYCHOWAWCZY WALOR SPORTU: 1. Kluby sportowe wobec wychowania ; 2. Akcenty wychowawcze i wartości w sporcie ; 3. Funkcje sportu wyczynowego ; 4. Sport wyczynowy - niebezpieczeństwa i korzyści ; 5. Trener instruktor w procesie wychowania zawodnika ; 6. Doping w sporcie. IV. INSTYTUCJONALNE WYCHOWANIE FIZYCZNE: 1. Szkoła a wychowanie do ruchu ; 2. Atrakcyjność lekcji wychowania fizycznego ; 3. Ocena na lekcji wychowania fizycznego ; 4. Procedury kontrolno-oceniające ucznia na lekcji wychowania fizycznego ; 5. Diagnozowanie dziecka z grupy ryzyka na lekcji wychowania fizycznego ; 6. Zalety i wady lekcji wychowania fizycznego. V. NAUCZYCIEL W ZREFORMOWANEH SZKOLE: 1. Kodeks etyczny nauczyciela ; 2. Odpowiedzialność nauczyciela ; 3. Doskonalenie kwalifikacji, permanentna edukacja ; 4. Nauczyciel stres. VI. REFORMA PROGRAMOWA I STRUKTURALNA POLSKICH SZKÓŁ NA PRZESTRZENI LAT. VII. SPORTY EKSTREMALNE: 1. Ujęcie terminologiczne ; 2. Charakterystyka sportów ekstremalnych ; 3. Konsekwencje uprawiania sportów ekstremalnych ; 4. Główne motywy uprawiania sportów ekstremalnych ; 5. Wizerunek sportowca ekstremalnego ; 6. Umiejętności, postawy do uprawiania sportów ekstremalnych. VIII. REINTEGRACJA PRZEZ SPORT: 1. Znaczenie powtórnej integracji ; 2. Resocjalizacyjny walor sportu ; 3. Rola aktywności fizycznej w procesie resocjalizacji dzieci i młodzieży ; 4. Reintegracja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych ; 5. Wpływ sportu na jakość życia osób niepełnosprawnych ; 6. Wartość rehabilitacyjnej aktywności sportowej ; 7. Sportowe kategorie niepełnosprawności w kolarstwie ; 8. Współzawodnictwo osób niepełnosprawnych ; 9. Fair play w sporcie osób niepełnosprawnych. IX. AGRESJA W SZKOLE, SPORCIE I W ŻYCIU CODZIENNYM: 1. Agresja - rozważania teoretyczne ; 2. Agresja w szkole ; 3. Przejawy agresji w sporcie ; 4. Rodzaje agresji ; 5. Agresja dopuszczalna i niedopuszczalna ; 6. Kanalizacja agresji ; 7. Przeciwdziałanie agresji. X. HAŁAS W SZKOLE. XI. CZAS WOLNY DZIECI I MŁODZIEŻY: 1. Znaczenie terminu "czas wolny" ; 2. Badania dotyczące czasu wolnego ; 3. Aspekt czasu wolnego ; 4. Formy spędzania czasu wolnego ; 5. Formy rekreacji najczęściej wybierane przez młodzież ; 6. Korzyści z czasu wolnego ; 7. Wpływ rodziny, szkoły i organizacji społecznych na wybór form spędzania czasu wolnego prze młodzież ; 8. Zagrożenia "atakujące" młodych ludzi ; 9. Nieformalne grupy młodzieżowe.
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-100118 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr., netogr. s. [228]-247.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej