367115
Książka
W koszyku
(Kultury Mediów ; 4)
WPROWADZENIE: Wirtualne okno: Obramowywanie wizualności: od Albertiego do Microsoftu ; Okno - rama - ekran ; Wirtualność i jej okno ; Metafory wizualne i odwrócona ekfraza ; Metafory ekranu ; Okno i książka ; Architektura tej książki i jej rama ; ROZDZIAŁ I: Okno: Perspektywa i jej rama ; Okno, velum-siatka, rama ; Metafizyka perspektywy ; Kartezjańska koincydencja: "Kartezjański perspektywizm" SOCZEWKA/OBIEKTYW I: OKNO KARTEZJUSZA ; ROZDZIAŁ II: Rama: Perspektywa i camera obscura ; Cantem obscura: maszyna perspektywiczna czy urządzenie projekcyjne ; Camera obscura i kamera fotograficzna ; Perspektywa i camera obscura w świetle "teorii aparatu" ; Rama ; Obiektyw kamery i oko widza: pierwotna identyfikacja? ; Rama i stała pozycja widza ; Rama perspektywiczna i ruchomy obraz ; Rama i "kłopotliwe dwuoczne ciało" ; Uprzestrzennienie czasu: "architektura czasu" wirtualnego okna ; SOCZEWKA/OBIEKTYW II: RAMA HEIDEGGERA ; ROZDZIAŁ III: Epoka okien: Krótka historia okien ; Materialna historia szkła ; Szkło - materiał "dematerializacji" Przezroczystość, "dematerializacja" i zmierzch perspektywy ; Kształt okna, kształt ekranu: dwa studia przypadków ; Wirtualne okno ; SOCZEWKA/OBIEKTYW III: To, co WIRTUALNE BERGSONA ; ROZDZIAŁ IV: Ekran: Architektura odbioru ; Światło jako materiał budowlany: ściana staje się ekranem ; "Architektura w ruchu" Paradoks 1: materialność kina, wirtualność obrazu ; Uncle Josh at the Moving Picture Show (1902) ; Paradoks 2: mobilność obrazu, nieruchomość widza ; Architektura bez okien: kinoteatr jako rodzaj budynku, widzowie naprzeciw ekranu ; Materialność ekranu ; Kino-teatr "atrakcji" "Przepych powierzchni" i gra świateł (Lichtspiel) ; Paradoks 2 na nowo: mobilność obrazów, nieruchomość widza ; Ekran filmowy, ekran telewizyjny ; Paradoks 1 na nowo: przestrzeń materialna spotyka się z wirtualną ; SOCZEWKA/OBIEKTYW IV: EKRAN VIRILIA ; ROZDZIAŁ V: Wielość: Od sekwencji do wielości ; Ruchomy obraz i wielokrotny kadr w filmie i w telewizji ; Pojedyncza klatka, pojedynczy ekran ; Ruchomy obraz w pojedynczym kadrze: ujęcie kompozytowe ; Ruchomy obraz w pojedynczym kadrze: ekran podzielony ; Kadry w kadrach ; Wielość: taksonomia zmiennych ; Ekrany podzielone, ekrany zwielokrotnione ; Kino rozszerzone ; Polimorficzna, wielosceniczna poliwizja: EXPO Ĺ67 Wieloekranowość, ale także multimedia: wideo jako medium ; Numerodeux (reż. Jean-Luc Godard, 1976) ; Cyfrowy ruchomy obraz: wielokrotne obrazowanie i wyświetlanie Komputerowy ekran i jego „okno” ; Okna prawnie zastrzeżone ; Kultura interfejsu ; Stare metafory, nowe ekrany ; Wielozadaniowość, komputerowe „okno” i zwielokrotniony ekran Zwiastuny konwergencji ; PODSUMOWANIE: Przyszłość okien: Inteligentna szyba, portale strumieniowe oraz obrazy bezekranowe.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99734 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na s. red. błędny ISBN: 978-83-7459-053-7
Na s. przytyt. i grzb. także akronim serii.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. prac A. Friedberg s. 462. Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej