369744
Książka
W koszyku
WYCHOWANIE PERSONALISTYCZNE W ŚWIETLE BADAŃ ESTETYCZNYCH: 1.Zarys koncepcji badawczej: Tezy pedagogiczno-psychologiczno-filozoficzne ; Refleksje epistemologiczne ; Kwestie interpretacyjne ; Uwagi metodologiczne ; 2. Wokół sensów i znaczeń podstawowych pojęć: Osoba ľ ideały i koncepcje: Ideał homerycki ; Ideał orficki ; Ideał biblijny ; Ideał współczesny ; Przeżycie estetyczne - definicje: Filozoficzne ; Fenomenologiczne ; Psychologiczne ; Estetyczne ; Antropologiczne ; Teologiczne ; Poetyckie ; Pedagogiczne ; Wychowanie: Idee dawne i współczesne ; Standardy personalistyczne: Standard estetyczny ; Standard agatologiczny ; Standard etyczny ; Standard aksjologiczny ; Standard twórczy ; Pedagogia ; KONCEPCJE WYCHOWANIA OSOBY PRZEZ PRZEŻYCIE ESTETYCZNE: 1.Koncepcje filozoficzne: Gorgiasz (483-375 p.n.e.) ; Sokrates (469-399 p.n.e.) ; Platon (427-347 p.n.e.) ; Arystoteles (384/383-322 p.n.e.) ; Immanuel Kant (1724-1804) ; Georg Wilhelm Friedrich Hegel (1770-1831) ; Søren Kierkegaard (1813-1855) ; Artur Schopenhauer (1778-1860) ; Friedrich Nietzsche (1844-1900) ; Wilhelm Dilthey (1833-1911) ; Lew Szestow (1866-1938) ; Henri Bergson (1859-1941) ; Abraham Joshua Heschel (1907-1972) ; Emmanuel Lévinas (1906-1995) ; Józef Tischner (1931-2000) ; Koncepcje religijne: Św. Augustyn (354-430) ; Św. Tomasz (1225-1274) ; Rudolf Otto (1869-1937) ; Jacques Maritain (1882-1973) ; Mircea Eliade (1907-1986) ; Koncepcje psychologiczne ; Gustaw Teodor Fechner (1801-1887) ; William James (1842-1910) ; Sigmund Freud (1856-1939) ; Carl Gustaw Jung (1875-1961) ; Abraham H. Maslow (1908-1970) ; Koncepcje estetyczne: Karol Irzykowski (1873-1944) ; Roman Ingarden (1893-1970) ; Stefan Kisielewski (1911-1991) ; Arnold Berleant (ur. 1932) ; Władysław Stróżewski (ur. 1933) ; Anna Sobolewska (ur. 1947) ; Koncepcje pedagogiczne: Rudolf Steiner (1861-1925) ; John Dewey (1859-1952) ; Herbert Read (1893-1968) ; Stefan Szuman (1889-1972) ; Irena Wojnar (ur. 1924) ; PEDAGOGIA PRZEŻYCIA ESTETYCZNEGO: 1. Możliwości i perspektywy stawania się osoby w przeżyciach estetycznych: Tożsamość jako aksjologiczny imperatyw personalizacji ; Osobotwórczy potencjał przeżyć estetycznych: Inspiracje poznawcze ; Inspiracje akulturacyjne ; Inspiracje etyczne ; Inspiracje twórcze ; Artystyczne techniki i strategie wychowawcze pedagogii przeżycia estetycznego.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99597 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [455]-467. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej