367144
Książka
W koszyku
POSZUKIWANIA TEORETYCZNE: Język jako narzędzie ideologii ; Pytania o szkołę, edukację i wychowanie w perspektywie normatywnej ; Utopia, ideologia, idolatria. Elementy pedagogicznej teorii ideologii ; indoktrynacja i logika falibilizmu. Próba analizy zależności między ideologią a edukacją w myśli pedagogicznej Johna Deweya ; Krytyka społeczna jako "reforma świadomości". Próba reinterpretacji Marksowskiego projektu krytyki ; Psychoanaliza wobec ideologii. Lacana teoria czterech dyskursów ; SZKOŁA I NAUCZANIE: AKTORZY, PROGRAMY, METODY: Historia bez ideologii? Koncepcja edukacji historycznej International Baccalaureate a postulaty reformatorskie polskiej dydaktyki historii ; Odpowiedzialność, kompromis, kompromitacja. Sens pracy w ideologiach zawodowych nauczycieli ; Krytyczna Analiza Dyskursu w badaniach nad ukrytym programem szkolnym ; Ideologie kształcenia elitarnego w Polsce ; Doktorant czy student III stopnia? Koncepcje kształcenia adeptów nauki i ich konsekwencje dla pedagogiki ; Dydaktyczny i metodologiczny potencjał fotografii w krytycznej edukacji akademickiej ; PRZEJĘCIA I DOMKNIĘCIA KULTURY: Zawłaszczanie edukacji przez neoliberalizm. Ideologia reformy Camerona i Gove'a w Wielkiej Brytanii ; Ideologia a polityka oparta na dowodach. Badania edukacyjne i konstruowanie rzeczywistości społecznej ; Aktywna Polityka Społeczna (APS) - ideologia społecznej aktywności czy bierności? ; Polska transformacja ustrojowa a jej obraz w serialach telewizyjnych przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ; O powiązaniu badań literackich z zadaniami wychowania człowieka socjalistycznego w Polsce Ludowej (wybrane przykłady z lat 40. i 50. XX wieku) ; O (nie)przekraczaniu granic - stereotypy kulturowe w podręcznikach edukacji wczesno-szkolnej. Co zmieniło się w ciągu piętnastu lat? ; KONSTRUKCJE ŁADU - PYTANIA O OPÓR: Pedagogika inkluzji i zarządzanie piętnem - znaczenia, interpretacje, praktyki ; Radykalna ideologia wahhabizmu jako zagrożenie dla edukacji międzykulturowej w Bośni i Hercegowinie? ; Skazani na ideologię(?). Medytacje Althusseriańskie w kontekście neoliberalizmu ; Wyzysk ideologiczny, tożsamość i wyzwania pedagogiki emancypacyjnej ; Działanie jako forma oporu wobec ideologii dominujących. O (nie)skuteczności radykalnej myśli pedagogicznej.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99477 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej