378561
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
WPROWADZENIE: Metafora cienia ; Struktura książki ; DIAGNOZA: Skala, intenstwność i forma korespondencji ; Skutki gospodarcze, społeczne i pedagogiczne ; Trzy studia przypadku ; KIERUNKI DZIAŁANIA POLITYKI OŚWITOWEJ: Odwzorowanie kontekstów, celów i struktur ; Odpowiedź na popyt ; Odpowiedź na podaż ; Wykorzystanie sił rynku ; Udoskonalenie struktur regulacyjnych ; MONITOROWANIE I EWALUACJA: Badania krajowe i lokalne ; Międzynarodowe badania porównawcze ; PODSUMOWANIE: Przyglądając się trendom ; Wnioski z konfrontacji.
Rynek korepetycji od dawna funkcjonuje w większości państw rozwiniętych gospodarczo. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zaobserwowano jego gwałtowny wzrost również w krajach rozwijających się, a także krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Zjawisko powszechności lekcji prywatnych, bardzo często powielających treści nauczane w szkołach, od dawna niepokoi polityków kształtujących system edukacji, dyrektorów szkół oraz pedagogów. Może bowiem świadczyć o nieefektywności systemu nauczania. W publikacji omówiono: rozmiar rynku korepetycji w rożnych krajach ; pedagogiczne, społeczne oraz ekonomiczne skutki powszechności korepetycji ; czynniki wpływające na rozwój tego zjawiska ; wnioski płynące z badań rynku korepetycji dla skuteczniejszego kształtowania polityki edukacyjnej. Książka jest przeznaczona dla wszystkich dyrektorów szkół zarówno publicznych jak i prywatnych, dla polityków oraz członków administracji oświaty, a także dla nauczycieli i rodziców, których zjawisko powszechności korepetycji dotyczy najbardziej. [Wolters Kluwer Polska, 2012].
Availability:
There are copies available to loan: sygn. A-98238 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. [155]-174. Indeks.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again