367144
Książka
W koszyku
NOOSFERA LITERACKA: Noosfera w podkulturze i literaturze dziecięcej ; Style lektury książki dziecięcej ; Wzory lektury dziecięcej w świetle prozy wspomnieniowej i pamiętnikarskiej ; Dziecko w podróży. Wzorce doświadczania przestrzeni w prozie międzywojennej ; Oswoić ze śmiercią - o jednej z ról literatury dziecięcej ; Dzieci i ojczyste toposy. W przestrzeni domowych i polnych pejzaży lirycznych Michaliny Chełmońskiej-Szczepankowskiej u progu niepodległości (1908-1918) ; Noosfera literacka wczesnego dzieciństwa ; LEKTURY WCZESNEGO I PÓŹNEGO DZIECIŃSTWA: Cykl o Panu Kuleczce Wojciecha Widłaka jako propedeutyka filozofii i duchowości ; Edukacja emocjonalna w książkach dla dzieci Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel, Grzegorza Kasdepke i Wojciecha Kołyszki ; "Najwyższa góra świata" Anny Onichimowskiej jako zapis dziecięcych doświadczeń wewnętrznych ; Kołysanki Joanny Papuzińskiej ; "Królowa Śniegu" Hansa Christiana Andersena a szansa logoterapii ; Świat na opak. Karnawalizacja w literaturze dla dzieci jako kategoria poznawcza ; Poprzez indywiduację do spełnienia. O literaturze wspierającej kształtowanie osobowości młodego czytelnika ; Przygoda z historią ludzkości: Wizjer (The Viewer) Shauna Tana i Gary'ego Crewa ; TERAPEUTYCZNE ASPEKTY LITERATURY DLA DZIECI: Antoine de Saint-Exupéry "Mały Książę": baśń o przyjaźni, miłości i odpowiedzialności ; Fantastyczne fantasy. O utworach Astrid Lindgren z perspektywy biblioterapii ; Wartość fantazjowania. Wzorce zachowań autoterapeutycznych we współczesnej prozie dla dzieci ; Bajka terapeutyczna w propozycji edukacyjnej przedszkola ; Wykorzystanie poezji dziecięcej w niwelowaniu deficytów językowych ; Kiedy Pani Złość przychodzi z wizytą... Metody oddziaływań biblioterapeutycznych minimalizujących złość i agresję wśród dzieci ; LITERATURA I DYDAKTYKA: Aspekty kształcenia języka dzieci i młodzieży w kontekście literatury i kultury ; Wychowanie przez lekturę i krytyka współczesności ; Różne sposoby wspomagania rozwoju dziecka w kontekstach filozoficznych i kulturowych w twórczości dla dzieci Jana Twardowskiego (na podstawie cyklu "Słowa sercem pisane" oraz "Stale w kratkę") ; Od haiku do innych mądrości świata (twórczych wypowiedzi uczniów) ; "Kosmita" Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel jako projekt literacki i teatralny ; Wychowawcze i estetyczne walory literatury fantasy na przykładzie "Opowieści z Narnii" ; Poradnik pokonywania problemów w szkole? "M jak dżeM" Agnieszki Tyszki lekturą szóstoklasistów ; Kształcenie sfery języka dzieci poprzez literaturę.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98386 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej